DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5386

Title: อิทธิพลการรับรู้คุณค่า ความน่าเชื่อถือ และการสื่อสารแบบปากต่อปากทางอินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อความตั้งใจเช่าพระเครื่องผ่านสื่อออนไลน์
Other Titles: Influences of perceived value, reliability and electronic word of mouth on the intention to purchase amulets through online media
Authors: วิศรุต นวมคูณสิน
Keywords: การรับรู้คุณค่า
ความน่าเชื่อถือ
การสื่อสารแบบปากต่อปากทางอินเทอร์เน็ต
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการรับรู้คุณค่า ความน่าเชื่อถือ และการสื่อสารแบบปากต่อปากทางอินเทอร์เน็ตที่ส่งผลต่อความตั้งใจเช่าพระเครื่องผ่านสื่อออนไลน์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มตัวอย่างทั้งเพศชายและเพศหญิงที่เคยเช่าพระเครื่องผ่านสื่อออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้คุณค่า ความน่าเชื่อถือ และการสื่อสารแบบปากต่อปากทางอินเทอร์เน็ตส่งผลต่อความตั้งใจเช่าพระเครื่องผ่านสื่อออนไลน์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this study is to explore the Influences of perceived value, reliability, and electronic word of mouth on the intention to purchase amulets through online media from the consumers within Bangkok. The samples used in this study were both males and females, who purchased amulets through online media within Bangkok. This study is quantitative research. Questionnaire was used as a tool to collect data from 400 consumers who purchased amulets online. The statistical tools in data analysis included frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as Multiple regression analysis used to test the hypotheses. The findings revealed that perceived value, reliability, and electronic word of mouth had a statistically significant impact on intention to purchase amulets through online media at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เครื่องรางของขลัง -- ไทย
เครื่องรางของขลัง (พุทธศาสนา)
พระเครื่อง
พระพิมพ์
การบูชา
ศรัทธา (พุทธศาสนา)
โชคลาง -- แง่ศาสนา -- พุทธศาสนา
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5386
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
witcharut_nuam.pdf6.13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback