DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5385

Title: การรับรู้คุณภาพสินค้า การรับรู้คุณภาพการบริการ การรับรู้คุณค่าด้านราคา และความพึงพอใจ ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำหินทรายของลูกค้า เขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: The impacts of perceived product quality, perceived service quality, perceived value of price, and satisfaction on customers' intention to repurchase sandstones in Bangkok and its Vicinity
Authors: ศรัญย์ ศรีเจริญ
Keywords: การรับรู้คุณภาพสินค้า
การรับรู้คุณภาพการบริการ
การรับรู้คุณค่าด้านราคา
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา การรับรู้คุณภาพสินค้า คุณภาพการบริการ คุณค่าด้านราคา และความพึงพอใจ ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำหินทรายของลูกค้า เขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มตัวอย่างที่เคยใช้วัสดุหินทรายในการก่อสร้างจำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญที่ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้คุณภาพสินค้า การรับรู้คุณภาพการบริการ การรับรู้คุณค่าด้านราคา และความพึงพอใจ ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำหินทรายของลูกค้า เขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
This purpose of this research is to explore the fluences of perceived product quality, perceived service quality, perceived value of price, and satisfaction on customers' intention to repurchase sandstones in Bangkok and Its vicinity. The samples used in this study were 400 customers, who purchased sandstones for construction within Bangkok. The data was analyzed and evaluated by descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and the inferential statistics, multiple regression, was used to test the hypotheses. The findings revealed that perceived product quality, perceived service quality, perceived value of price and satisfaction had a statistically significant impact on repurchase intention.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: หินก่อสร้าง
หินทราย
การก่อสร้าง
วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง
อุตสาหกรรมวัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง
บริการลูกค้า
ความพอใจของผู้บริโภค
พฤติกรรมผู้บริโภค
การซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5385
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
saran_sich.pdf6.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback