DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5343

Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก
Other Titles: The decision to purchase a wardrobe online Facebook
Authors: รวินดา ผลสู่สุข
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
ตู้เสื้อผ้า
เฟซบุ๊ก
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลที่ต่างกันของผู้บริโภคและเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก ซึ่งการศึกษาการวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ และกลุ่มตัวอย่างที่ผู้วิจัยใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือผู้บริโภคเลือกซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก เป็นจำนวนทั้งสิ้น 400 คน โดยใช้ แบบสอบถามออนไลน์ เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล และสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน F-test ANOVA และ Multiple Regression ผลจาก การศึกษาการวิจัยครั้งนี้ พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 306 คน ที่มีอายุระหว่าง 21-30 ปี จำนวน 248 คน และมีรายได้ต่อเดือนอยู่ที่ 10,001-20,000 บาท จำนวน 131 คน มีอาชีพเป็นลูกจ้างเอกชน/พนักงานบริษัท จำนวน 253 คน และมีระดับการศึกษาอยู่ที่ระดับปริญญาตรี จำนวน 350 คน ซึ่งหลังจากที่ผู้วิจัยได้นําข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์ด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ ผลจากการทดสอบสมมติฐานที่ 1 พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลที่ต่างกันมีความคิดเห็นต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก ไม่แตกต่างกัน ผลจากการทดสอบสมมติฐานที่ 2 พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคคล และด้านกายภาพ มีการส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊กในระดับมากที่สุด รองลงมาด้วยด้านผลิตภัณฑ์มีการส่ง ผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊กในระดับมากตามลำดับ ในขณะที่ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านกระบวนการไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อตู้เสื้อผ้าออนไลน์ผ่านทางเฟซบุ๊ก
The purpose of this research study was to study the factors affecting the decision to buy online wardrobe via Facebook. To study and compare between different personal factors of consumers. And to study the marketing mix that affects the decision to buy wardrobe online via Facebook. This study and research is a quantitative research. and the sample used by the researcher This study is about consumers choosing to buy wardrobe items online. via facebook A total of 400 people using online questionnaires. It is a tool to collect data. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, F-test, ANOVA, and Multiple Regression. The results of this study revealed that most of the samples were female, 306 people aged between 21-30 years old, 248 people and have a monthly income of 10,001-20,000 baht, 131 people are private employees/company employees, 253 people and have a bachelor's degree education. 350 people, after the researcher has analyzed the data with a statistical package The results from the 1st hypothesis test revealed that different personal factors had an opinion on the decision to buy online wardrobe via Facebook. no difference the results of the 2nd hypothesis test revealed that the marketing mix price factor Factors in marketing promotion, personal and physical. has influenced the decision to buy wardrobe online through Facebook at the highest level Followed by the product side. It affects the decision to buy online wardrobe through Facebook at a high level, respectively. While in terms of distribution channels and process It doesn't affect the decision to buy wardrobe online via Facebook.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เครื่องเรือน
การวางแผนธุรกิจ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5343
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rawinda_pols.pdf8.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback