DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5305

Title: พฤติกรรมการเปิดรับสื่อและการยอมรับในเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการทรูวอลเล็ท
Other Titles: Media exposure and technology acceptance affecting the decision to use True Wallets services
Authors: รัฐธีร์ เจริญรัตน์วรกุล
Keywords: บริการวอลเล็ท
การเปิดรับสื่อ
การยอมรับเทคโนโลยี
การตัดสินใจเลือกใช้
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ และการยอมรับในเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการทรูวอลเล็ท รูปแบบการวิจัยเชิงปริมาณโดยมีรูปแบบเป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็น เพศชาย อายุ 36-45 ปี การศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 45,000 บาทขึ้นไป ปัจจัยด้านอายุของประชากร ได้แก่ ประชากรที่มีอายุน้อยจะเปิดรับสื่อบุคคลและสื่อมวลชนมากกว่า ประชากรที่มีอายุมากจะเปิดรับสื่อบุคคลและสื่อมวลชนน้อยกว่า ส่วนปัจจัยด้านการศึกษาของประชากร พบว่าประชากรที่มีการศึกษาน้อยมีการเปิดรับสื่อบุคคลน้อย ประชากรที่มีการศึกษาสูงมีการเปิดรับสื่อบุคคลมาก ส่วนปัจจัยด้านอาชีพ พบว่าประชากรที่มีอาชีพแตกต่างกัน ส่งผลให้พฤติกรรมการเปิดรับสื่อแตกต่างกัน และปัจจัยด้านรายได้ต่อเดือน พบว่าประชากรที่มีรายได้ต่อเดือนน้อย มีการเปิดรับสื่อน้อยกว่าประชากรที่มีรายได้ต่อเดือนมาก พฤติกรรมการเปิดรับสื่อเกี่ยวกับบริการทรูวอลเล็ทมีความสัมพันธ์กับการยอมรับเทคโนโลยีบริการทรูวอลเล็ท, พฤติกรรมการเปิดรับสื่อเกี่ยวกับบริการทรูวอลเล็ท มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้ และการยอมรับเทคโนโลยีบริการทรูวอลเล็ท มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการทรูวอลเล็ท
The objective of this research is to study media exposure and technology acceptance affecting the decision to use True Wallets services. This research used a quantitative research model questionnaire as a tool for collecting data. It was found that most of the respondents were male, aged 36-45 years, with a bachelor's degree. Occupation, employee of a private company, income 45,000 baht or more, age factor of the population Younger populations are more open to personal and media. The older population is less open to personal and media. The educational factor of the population it was found that the less educated population had less exposure to personal media. The highly educated population is highly exposed to personal media. The career factor It was found that the population with different occupations resulting in different media exposure behaviors and monthly income factor found that the population with low monthly income There is much less media exposure than the population with monthly income. Media exposure behavior related to True Wallet service was related to True Wallet service technology acceptance, True Wallet media exposure behavior correlated with decision-making and acceptance of True Wallet service technology. There was a relationship with the decision-making behavior in choosing True Wallet service.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): วิโรจน์ สุทธิสีมา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5305
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ratthee_char.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback