DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5288

Title: แผนธุรกิจนั่งปิ้งหมูกระทะ
Other Titles: Business plan for Nungping Mookata
Authors: ไพรพฤกษ์ รัตนวิจิตร
Keywords: หมูกระทะ
ธุรกิจอาหารบุพเฟต์
Mookata
Buffet Food Business
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จุดเริ่มต้นของธุรกิจนั่งปิ้งหมูกระทะเกิดจากการรวมตัวของวัยรุ่นที่พึ่งเรียนจบแต่ไม่อยากกลับไปทำธุรกิจของครอบครัวและไม่อยากทำงานประจำ จึงเกิดที่จะอยากทำธุรกิจขึ้นมาสักหนึ่งอย่าง จึงเกิดขึ้นมาเป็นธุรกิจนั่งปิ้งหมูกระทะ โดยเกิดความชอบรับประทานอาหารบุฟเฟต์ หลังจากนั้นได้มีการศึกษาเกี่ยวกับการทำธุรกิจอาหารบุฟเฟต์ต่าง ๆ จึงพบว่าอาหารเป็นปัจจัยหลักของการดำรงชีวิตและผู้คนก็มีพฤติกรรมการกินที่แตกต่างกันไป ซึ่งในปัจจุบันผู้คนส่วนใหญ่นิยมการทานอาหารแบบบุฟเฟต์กันเพิ่มขึ้นและแพร่หลายมากขึ้นโดยในปี 2563 ธุรกิจอาหารบุฟเฟต์มีมูลค่าตลาดถึง 4.37-4.41 แสนล้านบาท ได้มีการเติมโตขึ้นจากปี 2562 อยู่ที่ประมาณ 1.2-1.4 เปอร์เซ็นต์ (ศูนย์วิจัยกสิกรไทย, 2563) โดยมีผู้ประกอบการรายย่อยและรายใหญ่ ที่สนใจการลงทุนทำธุรกิจร้านอาหารบุฟเฟต์เป็นจำนวนมากและไม่ตากจากผู้บริโภคในปัจจุบันที่ต้องการความสะดวกในการรับประทานอาหารและมีความหลากหลายในการเลือกรับประทาน ดังนั้นได้เล็งเห็นทำเลและโอกาสในการเปิดธุรกิจร้านอาหารบุฟเฟต์บริเวณมหาวิทยาลัยกรุงเทพจึงก่อให้เกิดร้านนั่งปิ้งหมูกระทะ หมูกระทะที่เน้นบรรยากาศ สิ่งอำนวยความสะดวก เพื่อลบภาพจำหมูกระทะแบบเดิม ๆ เมื่อธุรกิจเติบโตขึ้น จะมีการขยายสาขาไปแหล่งชุมชมและมหาวิทยาลัยอื่น ๆ เพื่อครอบคลุมทุกพื้นที่
The beginning of the grilled pork satay business was a gathering of teenagers who had just graduated but did not want to go back to the family business and did not want to work full time. So I wanted to do some business. Therefore, it was born as a business to sit and bake grilled pork by the like to eat buffet after that, there was a study about various buffet food business. It was found that food is the main factor of living and people have different eating habits at present, most people prefer to eat buffet style more and more. In 2020, the buffet food business has a market value of 437- 441 billion baht, which has increased from the year 2019 to approximately 1.2.- .4 percent (Kasikorn Research Center, 2020) with small and large entrepreneurs who are interested in investing in a buffet restaurant business in large numbers and not drying up from today's consumers who want convenience in eating and having a variety of food choices and foreseen the location and opportunity to open a buffet restaurant business around Bangkok University, thus causing a restaurant to sit and bake grilled pork. Grilled pork that emphasizes the atmosphere facilities to erase the old grilled pork memory when the business grows Branches will be expanded to other communities and universities to cover all areas.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านอาหาร -- บริการอาหาร
อาหาร -- หมูกระทะ
ผู้ประกอบการ
การจัดการร้านอาหาร
ความสำเร็จทางธุรกิจ -- ไทย
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5288
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
paipruek_ratt.pdf3.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback