DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5280
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา |
Other Titles: | Factors influencing farmers' shopping decision making at agricultural equipment stores in Nakhon Ratchasima province |
Authors: | จิรภาส หงษาครประเสริฐ |
Keywords: | การตัดสินใจ ร้านอุปกรณ์การเกษตร ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา 2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา และ 3) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการรับรู้สื่อของผู้บริโภคที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา กลุ่มตัวอย่าง คือ เกษตรกรที่ซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรภายในจังหวัดนครราชสีมา จำนวน 400 คน เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Methodology) ซึ่งประกอบด้วยการวิจัยเชิงคุณภาพ(Qualitative Research) และการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถาม และแบบสัมภาษณ์ ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยประชากรศาสตร์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา พบว่า เพศ อายุ สถานภาพ ที่ต่างกัน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา แตกต่างกัน 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ต่างกัน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา แตกต่างกัน และ 3) ปัจจัยด้านการรับรู้สื่อของผู้บริโภคที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา พบว่า ปัจจัยด้านการรับรู้สื่อของผู้บริโภคที่ต่างกัน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าร้านอุปกรณ์การเกษตรของเกษตรกรภายในจังหวัดนครราชสีมา This study aims to 1) To study the demographic factors influencing the
decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima Province. 2) To study the marketing mix influencing the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province and. 3) to study the media perception factors of consumers influencing the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima Province. The sample group was 400 farmers who bought products from agricultural equipment stores in Nakhon Ratchasima Province. It is a mixed methodology that consists of qualitative research and quantitative research. by using a questionnaire and interview form.
The results of the study showed that 1) Demographic factors influencing the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province.
It was found that gender, age, and different statuses influenced the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province Different. 2) Marketing mix influencing the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province. It was found that the marketing mix factors were different. There were different influences on the decision to purchase agricultural equipment stores from farmers in Nakhon Ratchasima Province. and 3) the media perception factor of consumers influencing the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province. It was found that the media perception factors of consumers were different. Influence on the decision to purchase agricultural equipment stores of farmers in Nakhon Ratchasima province. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | เครื่องจักรกลการเกษตร เครื่องมือการเกษตร เครื่องผ่อนแรงทางการเกษตร การขาย -- เครื่องจักรกลการเกษตร ร้านค้า -- การจัดการธุรกิจ การจัดการขาย พฤติกรรมผู้บริโภค |
Advisor(s): | สุมนา ธีรกิตติกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5280 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|