DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5269
|
Title: | ความเป็นรูปธรรม การให้ความมั่นใจ และการรับรู้คุณค่าด้านราคา ที่ส่งผลต่อความตั้งใจ ใช้บริการโรงแรมของผู้ใช้บริการเจนเนอเรชั่น แซด ในช่วงโรคระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 |
Other Titles: | Tangibility, assurance, and perceived value of price influencing generation z’s intention to use the hotel service during the outbreak of the Coronavirus 2019 |
Authors: | ศศิโสม จ่าแก้ว |
Keywords: | ความเป็นรูปธรรม การให้ความมั่นใจ การรับรู้คุณค่าด้านราคา ความตั้งใจใช้บริการ |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | วิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านความเป็นรูปธรรม การให้ความมั่นใจ และการรับรู้คุณค่าด้านราคา ที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการโรงแรมของผู้ใช้บริการเจนเนอเรชั่น แซด ในช่วงโรคระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนา 2019
กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น แซด จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นและความเที่ยงตรงของเนื้อหาแล้ว สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ 0.05
ผลการศึกษา พบว่า การให้ความมั่นใจของการบริการ และการรับรู้คุณค่าด้านราคา ที่ส่งผล ต่อความตั้งใจใช้บริการโรงแรมของผู้ใช้บริการเจนเนอเรชั่น แซด ในช่วงโรคระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ 0.05 และความเป็นรูปธรรมของการบริการ ไม่ส่งผลต่อความตั้งใจ ใช้บริการโรงแรมของผู้ใช้บริการเจนเนอเรชั่น แซด ในช่วงโรคระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ 0.05 The objective of this research was to investigate whether tangibility, assurance and perceived value of price influencing generation Z’s intention to use the hotel service during the outbreak of the coronavirus 2019.
The sample group used in the study were 400 generation Z, users of hotel services The instrument used to collect data was a questionnaire that was checked for reliability and validity of the content. The statistics used for the data analyses were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis was used to test the hypothesis at the level of significance of 0.05.
The results showed that assurance of service and perceived value of price had a statically significant impact on intention to use the hotel service of generation Z users during the outbreak of the coronavirus 2019 with a statistical significance of 0.05. However, the tangibility of the service did not affect the intention of using the hotel service with a statistical significance of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | โรงแรม -- บริการลูกค้า โรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ นักท่องเที่ยว -- การศึกษาเฉพาะกรณี การจัดการโรงแรม อุตสาหกรรมท่องเที่ยว อุตสาหกรรมโรงแรม -- บริการลูกค้า |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5269 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|