DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5255

Title: อิทธิพลของแรงจูงใจ พฤติกรรมการเปิดรับ และความพึงพอใจต่อแอปพลิเคชัน Viu ที่ส่งผลต่อความตั้งใจท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The influence of Viu application’s motivation, media exposure, and satisfaction towards intention to visit South Korea among population in Bangkok
Authors: อรจิรา เจริญพานิช
Keywords: แรงจูงใจ
พฤติกรรมการเปิดรับ
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจ
แอปพลิเคชัน Viu
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาแรงจูงใจในการใช้งานแอปพลิเคชัน Viu ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับชมแอปพลิเคชัน Viu ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อแอปพลิเคชัน Viu ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร และ 4) เพื่อศึกษาแรงจูงใจ พฤติกรรมการเปิดรับ และความพึงพอใจต่อแอปพลิเคชัน Viu ที่ร่วมทำนายความตั้งใจท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร ทั้งนี้ผู้วิจัยได้ใช้โปรแกรม G*Power ในการคำนวณเพื่อกำหนดขนาดตัวอย่าง โดยใช้สถิติการถดถอยพหุคูณ (Multiple Linear Regression) คำนวณได้ตัวอย่างที่เหมาะสมจำนวน 119 คน แต่ทั้งนี้ผู้วิจัยได้เก็บข้อมูลกับขนาดตัวอย่าง จำนวน 210 คน เพื่อให้มีความคลาดเคลื่อนที่น้อยลง ผลการวิจัยพบว่า แรงจูงใจในการเปิดรับแอปพลิเคชัน Viu สามารถร่วมกันทำนายความตั้งใจท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ได้ โดยเขียนสมการทํานายความตั้งใจได้ดังนี้ Y (ความตั้งใจท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้) = 1.27 + .46 (แรงจูงใจในการเปิดรับแอปพลิเคชัน Viu) ซึ่งสามารถร่วมกันทำนายสมการได้ร้อยละ 9.4 และมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณเท่ากับ .307 โดยแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้ ได้แก่ แรงจูงใจด้านความอยากรู้อยากเห็นและแรงจูงใจด้านประโยชน์ในการใช้สอย สามารถเขียนสมการทํานายความตั้งใจได้ดังนี้ Y (ความตั้งใจท่องเที่ยวประเทศเกาหลีใต้) = 1.18 + .35 (แรงจูงใจด้านความอยากรู้อยากเห็น) + .17 (แรงจูงใจด้านประโยชน์ในการใช้สอย) ซึ่งสามารถร่วมกันทำนายสมการได้ร้อยละ 15.4 และมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณเท่ากับ .392
The objectives of this research were 1) to study the Viu application’s motivation among population in Bangkok 2) to study the Viu application’s exposure among population in Bangkok 3) To study the Viu application’s satisfaction among population in Bangkok and 4) To study the Viu application’s motivation, media exposure, and satisfaction that predicts towards intention to visit South Korea among population in Bangkok. The researcher used the G*Power program to calculate the sample size by using Multiple Linear Regression statistics, an appropriate sample of 119 participants was calculated. However, the researcher collected the data with the sample size of 210 people to reduce the inaccuracies. The results showed that the motivation for the Viu application’s exposure can predict intention to visit South Korea by writing the equation for predicting intention as follows: Y (traveling intention to South Korea) = 1.27 + .46 (motivation for the Viu application’s exposure), which together can predict the equation by 9.4% and have the multiple correlation coefficient was .307. The motivation affecting intention to visit South Korea were curiosity motivation and usefulness motivation by writing the equation for predicting intention as follows: Y (traveling intention to South Korea) = 1.18 + .35 (curiosity motivation) + .17 (usefulness motivation), which together can predict the equation by 15.4% and have the multiple correlation coefficient was .392.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: บริษัทนำเที่ยว -- บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
นักท่องเที่ยว -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความสัมพันธ์กับลูกค้า -- การจัดการ
เกาหลี (ใต้) -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): วีรพงษ์ พวงเล็ก
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5255
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
onjira_char.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback