DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5247
|
Title: | กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดทางโซเชียลมีเดียของบริษัทอินเทอร์เน็ตจีนสมัยใหม่ที่ดำเนินงานในไทยระหว่างปี ค.ศ. 2018-2020 กรณีศึกษาบริษัท Alibaba ByteDance และ Tencent |
Other Titles: | Social media communication and marketing strategies of modern Chinese internet companies operating in Thailand, 2018-2020: A case study of Alibaba ByteDance and Tencent |
Authors: | อู๋ เสียงผิง |
Keywords: | กลยุทธ์การสื่อสาร โซเชียลมีเดีย การตลาดดิจิทัล บริษัทอินเทอร์เน็ตจีน สื่อใหม่ |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบเนื้อหาสาร กลวิธีการสื่อสาร และกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อโซเชียลมีเดียของบริษัทอินเทอร์เน็ตจีนสมัยใหม่ 3 บริษัท ประกอบด้วย Alibaba, ByteDance และ Tencent ผู้วิจัยเก็บข้อมูลโดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกทีมงานด้านการตลาดของบริษัท และวิเคราะห์ข้อมูลภายใต้แนวคิดทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ซึ่งประกอบด้วยข้อมูลพื้นฐานบริษัทอินเทอร์เน็ตจีนสมัยใหม่ทั้ง 3 แห่ง แนวคิดและทฤษฎีเกี่ยวกับโซเชียลมีเดีย แนวคิดและทฤษฎีเกี่ยวกับการสื่อสารทางโซเชียลมีเดีย และแนวคิดและทฤษฎีเกี่ยวกับการตลาดทางโซเชียลมีเดีย
ผลการศึกษาพบว่า กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อโซเชียลมีเดียจะแบ่งตามมิติทิศทางการทำคอนเทนต์ ผู้ใช้งาน กิจกรรม และแพลตฟอร์ม นอกจากนี้ จากการวิเคราะห์โดยใช้ AISAS Model พบว่า กลยุทธ์ในการดึงดูดความสนใจ (Attention) การสร้างความน่าสนใจ (Interest) การกระตุ้นให้ค้นหาต่อ (Search) การส่งเสริมให้ใช้งานจริง (Action) และการผลักดันให้เกิดการแบ่งปันต่อกัน (Share) ล้วนมีความสำคัญต่อบริษัท ทั้ง 3 แห่งในการสร้างความนิยมในตลาดประเทศไทย This study aims to summary and show the social media communication and marketing strategies of three modern Chinese Internet companies from the aspect of different tactics. And this study has used qualitative research methodology to collect and analyze textual contents under related theory, which contains in-depth interviews with the Thai market team of these companies.
The results showed that overall social media communications and marketing strategies are categorized by content direction. For instance, user, activity, and platform dimensions. Moreover, results also showed from the perspective of theorical model AISAS, which described as attention attracting, understanding, motivate searching, promote actions and sharing strategies. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ การตลาดอินเทอร์เน็ต พฤติกรรมผู้บริโภค ช่องทางการตลาด สื่อสังคมออนไลน์ Alibaba ByteDance Tencent |
Advisor(s): | วิโรจน์ สุทธิสีมา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5247 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|