DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5210

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของสายการบินไทยแอร์เอเชียในสถานการณ์ COVID-19 กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการของลูกค้าที่สนามบินดอนเมือง
Other Titles: The relationship between Thai Air Asia’s marketing communication strategies and customers’ decision-marking in service selection at Don Mueang Airport under the situation of COVID-19
Authors: สุพรรณิการ์ บุตรรัตน์
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
ไทยแอร์เอเชีย
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของสายการบินไทยแอร์เอเชียในสถานการณ์ COVID-19 กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการของลูกค้าที่สนามบิน ดอนเมือง มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของสายการบินไทยแอร์เอเชีย ในสถานการณ์ COVID-19 2) เพื่อศึกษาการตัดสินใจเลือกใช้สายการบินไทยแอร์เอเชียของผู้ใช้บริการ ที่สนามบินดอนเมือง 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของสายการบินไทยแอร์เอเชีย ในสถานการณ์ COVID-19 กับการตัดสินใจเลือกใช้สายการบินของผู้ใช้บริการ ที่สนามบินดอนเมือง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ใช้บริการของสายการบินไทยแอร์เอเชีย ที่สนามบินดอนเมือง ทั้งเพศหญิงและเพศชาย อายุระหว่าง 22–60 ปี จำนวน 138 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการวิเคราะห์ การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษา พบว่า 1) การส่งเสริมการขายเป็นกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของสาย การบินไทยแอร์เอเชีย ในสถานการณ์ COVID-19 ที่สำคัญที่สุด เนื่องจากกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ชอบการจัดโปรโมชันบัตรโดยสารราคาพิเศษ 2) การรับรู้ถึงความต้องการเป็นส่วนสำคัญในการตัดสินใจเลือกใช้สายการบินไทยแอร์เอเชีย เนื่องจากสายการบินแอร์เอเชีย มีความถี่ของเที่ยวบินมากที่สุด 3) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของสายการบินไทยแอร์เอเชียในสถานการณ์ COVID-19 มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้สายการบินของผู้ใช้บริการที่สนามบินดอนเมือง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
A study of the relationship between Thai Air Asia’s marketing communication strategies and customers’ decision-marking in service selection at Don Mueang Airport under the situation of COVID-19 aims to study 1) the Thai Air Asia’s marketing communication strategies under the situation of COVID-19 2) the customers’ decision-marking in service selection at Don Mueang Airport under the situation of COVID-19 3) the relationship between Thai Air Asia’s marketing communication strategies and customers’ decision-marking in service selection at Don Mueang Airport under the situation of COVID-19. Samples were 138 male and female between the ages of 22-60 years, who were customers of Thai Air Asia Airline at Don Mueang Airport. The study used questionnaires as a tool for data collection. The data were analyzed by multiple regression analysis. The results showed that 1) Promotion is the most important marketing communication strategy of Thai Air Asia under the situation of COVID-19. 2) Awareness of need is an important part of the customers’ service selection decision at Don Mueang Airport due to the frequency of their flights. 3) There is a significant relationship between Thai Air Asia’s marketing communication strategies and customers’ decision-marking in service selection at Don Mueang Airport under the situation of COVID-19 at 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: สายการบิน
ไทยแอร์เอเชีย
การสื่อสารทางการตลาด
โฆษณา -- สายการบิน
การเลือกของผู้บริโภค
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5210
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supannikar_boot.pdf4.05 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback