DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5128

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าในการใช้บริการร้านกาแฟ “A” ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively affecting customer loyalty of using the services of coffee shop “A” in Bangkok
Authors: สุดารัตน์ พลายพงษา
Keywords: ความภักดีของลูกค้า
ความพึงพอใจ
ร้านกาแฟ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยคุณภาพการให้บริการ ปัจจัยบรรยากาศของร้านกาแฟ ปัจจัยราคายุติธรรม ปัจจัยการบริหารจัดการแบบสีเขียว ปัจจัยความสงบทางด้านจิตใจ และปัจจัยความพึงพอใจ ที่มีผลต่อความภักดีของลูกค้าในการใช้บริการร้านกาแฟ “A” ในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา คือ ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการร้านกาแฟ “A” จำนวน 231 ราย ในช่วงเดือน พฤศจิกายน ถึง ธันวาคม 2563 เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า มีเพียงปัจจัยความพึงพอใจ และปัจจัยราคายุติธรรม ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าในการใช้บริการร้านกาแฟ “A” อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ปัจจัยคุณภาพการให้บริการ ปัจจัยบรรยากาศของร้านกาแฟ ปัจจัยการบริหารจัดการแบบสีเขียว และปัจจัยความสงบทางด้านจิตใจ ไม่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าในการใช้บริการร้านกาแฟ “A” อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
This research objective was to study the positive influence of service quality, store atmosphere, price fairness, green management, peace of mind, and satisfaction towards customer loyalty of using the services of coffee shop “A” in Bangkok. The sample group consisted of 231 of “A” coffee shop’s customers during November to December 2020. The tool used was the questionnaire. Multiple Regression Analysis was used to analyze the data. The result showed that satisfaction and price fairness had the positive influence on the customer loyalty of using the services of coffee shop “A”. Service quality, store atmosphere, green management, and peace of mind had no positive influence on the customer loyalty of using the services of coffee shop “A”.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้านกาแฟ
การจัดการขาย
การจัดการตลาด
บริการลูกค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้ใช้บริการ
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5128
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sudarat.plai.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback