DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5080

Title: แผนธุรกิจ Chic-Chom
Other Titles: Business plan for Chic-Chom
Authors: พรพรรณ เกิดปราชญ์
Keywords: ครีมบำรุงผิวหน้า
สารสกัดจากเปลือกมังคุด
ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากสารสกัดธรรมชาติ
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ เพื่อใช้เป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้บรรลุเป้าหมายตามแผนที่ตั้งไว้ และเพื่อใช้เป็นแนวทางในการสร้างกลยุทธ์และนโยบายในการดำเนินธุรกิจให้มีความมั่นคงและยั่งยืน โดยผู้วิจัยได้ศึกษาความต้องการ พฤติกรรม และทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อผลิตภัณฑ์บำรุงผิว ด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) จากกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นลูกค้าเป้าหมายทั้งออฟไลน์และออนไลน์ จำนวน 10 คน เพื่อให้ทราบถึงจุดแข็งและจุดอ่อนของผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากสารสกัดธรรมชาติ เพื่อเป็นแนวทางในการวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาดต่อไป ผลการวิจัยตลาด พบว่า 1) พฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากสารสกัดธรรมชาติ ผู้บริโภคจะพิจารณาจากการรีวิวสินค้าก่อนตัดสินใจซื้อ และสั่งซื้อออนไลน์เนื่องจากมีโปรโมชั่น 2) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด (4P’s) ที่ผู้บริโภคคำนึงถึงการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากสารสกัดธรรมชาติ ด้านผลิตภัณฑ์ สินค้าต้องมีการรับรองมาตรฐาน มีความน่าเชื่อถือ และเหมาะกับสภาพผิว ด้านราคา ราคาที่ผู้บริโภคยอมรับได้กับผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากสารสกัดธรรมชาติอยู่ที่ 500-1200 บาท ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ผู้บริโภคนิยมทั้งสั่งซื้อจากเว็บไซต์โดยตรงของแบนด์ สื่อสังคมออนไลน์ และเว็บขายสินค้าออนไลน์ และด้านการส่งเสริมการตลาด ผู้บริโภคมีแนวโน้มจะซื้อสินค้าหากมีการลดราคา 3) ความคิดเห็นเกี่ยวกับสถานการณ์การแข่งขันในธุรกิจตลาดความงาม ในปัจจุบันมีหลากหลายแบรนด์ กลุ่มลูกค้าต่างกัน แต่หลักสำคัญจะต้องเป็นผลิตภัณฑ์สารสกัดของพืช ผลไม้ หรืออื่น ๆ ที่มาจากธรรมชาติ ทำให้มีการแข่งขันสูง และทำให้ผลิตภัณฑ์ราคาไม่แพง เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการลงทุน โครงการนี้ใช้เงินทุนเริ่มแรกเท่ากับ 3,910,000 บาท โดยค่าใช้จ่ายในการดำเนินงาน (ต่อปี) เท่ากับ 2,873,600 บาท จากการคาดการณ์ทางการเงินพบว่า จะผลตอบแทนเป็นกำไรในทุกปี ดังนั้นโครงการนี้เหมาะสมที่จะลงทุน
This business plan has objectives to be used as a guideline for conducting business in achieving goals and as a guideline in creating strategies and policies for business operations that are stable and sustainable. The researchers studied consumer needs, behaviors and attitudes towards skincare products through in-depth interviews with a sample of 10 target customers, both offline and online. This survey is to determine the strengths and weaknesses of skincare products from natural extracts to guide further planning of marketing strategies. The results of market research found that 1) Buying behavior of skin care products from natural extracts, consumers are determined from product reviews before making a purchase and ordering online due to a promotion. 2) Marketing Mix Factors (4P's) that consumers consider choosing to buy skin care products from natural extracts are as follows: In terms of products, products must be certified as reliable and suitable for skin types. As for the price, the consumer's acceptable price for skin care products made from natural extracts is 500-1200 Baht. In terms of distribution channels, consumers are popular both ordering directly from websites of social media bands and online product sales websites, and in terms of marketing promotion, consumers are more likely to buy products if there is a price reduction. 3) Opinions on the competitive situation in the beauty market at present there are many brands and different customer groups, but the key must be the product of extracts of plants, fruits or other natural sources. This makes it highly competitive and makes the product affordable. When considering the feasibility of this business plan, the initial capital is 3,910,000 Baht, with operating expenses (per year) equal to 2,873,600 baht, according to the financial forecast, it will return as profit every year. Therefore, this project is suitable for investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การจัดการขาย
ครีมถนอมผิว
เครื่องสำอางสมุนไพร
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเตอร์เน็ต
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5080
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornpun_gued.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback