DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5003

Title: แผนธุรกิจจำหน่ายผลิตภัณฑ์เสื้อผ้าเครื่องแต่งกายบาติกสำหรับคนเมือง แบรนด์มารียองสยาม
Other Titles: Business plan of distributed Batik in urban for brand “Marionsiam”
Authors: ทยิดา อุนบูรณะวรรณ
Keywords: มา-รี-ยอง สยาม
งานหัตถกรรม
ผ้าบาติก
โมเดิร์นคราฟต์
Marionsiam
Handicraft
Batik
Modern Craft
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสตรีจากเทคนิคบาติก เพื่อเสริมสร้างความผ่อนคลาย ตราสินค้า Marionsiam (มารียองสยาม) ก่อตั้งขึ้นเมื่อ พ.ศ. 2562 โดยได้แรงบันดาลใจมาจากเอกลักษณ์ เฉพาะตัวของงานหัตถกรรมผ้าบาติก อันเกิดจากการสร้างสรรค์ศิลปะบนผืนผ้าด้วยความสามารถ เฉพาะตัวของช่างฝีมือแต่ละคนในการสร้างสรรค์ลวดลาย ดังนั้นชิ้นงานแต่ละชิ้นจึงมีเพียงชิ้นเดียว ในโลก โดยผลิตภัณฑ์ที่ถูกสร้างสรรค์ขึ้นมาได้รับการพัฒนา และออกแบบให้มีความแตกต่าง แต่ยังคง ความมีเสน่ห์อันเป็นเอกลักษณ์ของบาติก Marionsiam เป็นธุรกิจเสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสตรี (Womenwear) สําหรับสวมใส่ในชีวิต ประจําวัน โอกาสทํางาน และงานเลี้ยงสังสรรค์ รูปแบบสินค้าจะอยู่ภายใต้แนวคิดการออกแบบ โมเดิร์นคราฟต์ (Modern Craft) ซึ่งเป็นแนวคิดที่ตระหนักถึงการนําเอางานหัตถกรรมมาทําให้อยู่ใน รูปแบบร่วมสมัย ให้อารมณ์แบบคนเมือง เรียบง่าย แต่เน้นรายละเอียดตกแต่งที่มีความพิถีพิถัน อีกทั้งยังคํานึงถึง ประโยชน์ใช้สอย Marion (มา-รี-ยอง) มาจากภาษาฝรั่งเศส แปลว่า “อันเป็นที่รัก” เพื่อเป็นการย้ำเตือนความ รู้สึกในวันที่ได้ทดลองสร้างสรรค์งานบาติกลงบนผืนผ้าอย่างปราณีต จนค้นพบแนวทางที่เราหลงใหล Marionsiam จึงมีความหมายในเชิงที่ว่า เป็นการส่งต่อความรักของเราที่มีต่องานที่สร้างสรรค์ขึ้นมา ไปสู่ผู้คนที่ได้พบเห็น ช่องทางจําหน่ายปัจจุบันมีทั้งออนไลน์ (Online) เช่น Line@, Website, Instagram, และ Facebook ช่องทางออฟไลน์ (Offline) ที่ Siam Discovery โซน Ecotopia ให้ลูกค้าสามารถ เข้ามาสัมผัส และลองผลิตภัณฑ์จริง
Women's clothing business from batik technique to enhance relaxation, Marionsiam was established in 2019, inspired by its uniqueness of Batik handicrafts. It's resulting from the creation of art on the canvas with a talent unique to each craftsman in creating patterns. Therefore, each piece is the only one in the world, the product that was created has been developed and designed to be different, but still retains the unique charm of Batik. Marionsiam is a womenswear business for everyday wear, work occasions, and parties. Product styles are under the design concept "Modern craft", which is a concept that realizes how to bring handicrafts to contemporary style. It gives an urban's simple feeling but emphasizes the details of the meticulous decoration. It also takes into account utility. Marion (Ma-ri-young) comes from the French meaning "beloved". We feel that we try to create batik work on the fabric meticulously until we find a way that we are passionate about. Marionsiam, therefore, means that it is to pass on our love for the work we have created to the people who have seen it. Current distribution channels are online such as Line@, Website, Instagram, and Facebook. Offline channels at Siam Discovery, an Ecotopia zone, allow customers to come in and experience and try out our products.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ช่องทางการตลาด
การขาย -- เสื้อผ้าสตรี
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- โฆษณา
มารียองสยาม (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
เสื้อผ้าและการตัดเย็บ -- วิจัย
บาติก -- วิจัย
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5003
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tayida_ounb.pdf6.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback