DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4972

Title: การวิเคราะห์เนื้อหาสารเเละการตอบสนองบนเพจรีวิวอาหารของเฟซบุ๊ก กรณีศึกษาเพจ I AM EAT กิน/เที่ยว/เปรี้ยวซ่าส์
Other Titles: Analysis of Content and Engagement's Food Review on Facebook (Case Study: I AM EAT กิน/เที่ยว/เปรี้ยวซ่าส์)
Authors: ณชนก จารุสิริสิน
Keywords: Facebook Fan pages
Food Reviews
Content Analysis
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการนําเสนอ ภาพรวมหรือเเก่นของเนื้อหา (Content Pillar) เเละเนื้อหาสารที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมบนเฟซบุ๊กเเฟนเพจ I AM EAT กิน/เที่ยว/ เปรี้ยวซ่าส์ โดยใช้เครื่องมือตารางบันทึกข้อมูล (Coding Sheet) ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นเเละเก็บข้อมูลจาก เฟซบุ๊กเเฟนเพจ I AM EAT กิน/เที่ยว/เปรี้ยวซ่าส์ มีจํานวนโพสต์ทั้งหมด 170 โพสต์ ตั้งเเต่ 1 มีนาคม พ.ศ. 2564-31 พฤษภาคม พ.ศ. 2564 ระยะเวลา 3 เดือน ผลวิจัยพบว่า รูปแบบการนําเสนอเเบบ “ข้อความ+รูปภาพ” เป็นรูปแบบการนําเสนอที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมมากที่สุดภาพรวมหรือเเก่นของ เนื้อหา (Content Pillar) เกี่ยวกับ “การรีวิว” ทําให้เกิดการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคมากที่สุดเเละ ประเภทเนื้อหาสารที่มีส่วนช่วยให้เกิดการมีส่วนร่วมจากผู้บริโภคมากที่สุดคือ “เนื้อหาสารเกี่ยวกับ อาหาร”
The purpose of this research is to study the presentation model, content pillars, and types of contents affecting the Engagement on I AM EAT กิน/เที่ยว/เปรี้ยว ซ่าส์, Food Review Facebook fan page. Employing the content analysis, this study contributes the coding sheet to analyze the content posted on this Facebook fan page between 1 March 2021-31 May 2021 (3 Months). The results of this research revealed that the presentation model of text and photo (album content), the content pillars of reviewing, and the types of contents about food were the most affecting engagement of the page.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)-- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การจัดการการตลาด -- นวัตกรรมทางเทคโนโลยี
การตลาด -- นวัตกรรมทางเทคโนโลยี
การจัดการร้านอาหาร
ร้านอาหาร -- การประชาสัมพันธ์
การจัดการโฆษณา
พฤติกรรมผู้บริโภค
โฆษณาทางอินเตอร์เน็ต
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4972
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nachanok_jaru.pdf22.22 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback