DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4923

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์ HAPPY SUNDAY
Other Titles: Integrated marketing communication influencing purchase decision towards HAPPY SUNDAY brand
Authors: ณิชารีย์ โสภา
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตัดสินใจซื้อ
แบรนด์ HAPPY SUNDAY
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยชิ้นนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ แบรนด์ HAPPY SUNDAY 2) ศึกษาการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์ HAPPY SUNDAY 3) ศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์ HAPPY SUNDAY การศึกษาครั้งนี้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่ จำนวน 146 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยสถิติเชิงพรรณนา และค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation) ผลการวิจัยพบว่า การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์ HAPPY SUNDAY ของเจนเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดย 1) ด้านการโฆษณา พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการโฆษณาสินค้าแบรนด์ HAPPY SUNDAY ผ่านทาง Instagram Icepadie เพราะมีความรวดเร็วในการสื่อสาร ความโดดเด่น ความสดใสในการนำเสนอ 2) ด้านการขายโดยพนักงาน พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการพูดจาไพเราะ อัธยาศัยดี ของพนักงานขายเมื่อมีการออกบูธ/จัดกิจกรรม 3) ด้านการส่งเสริมการขาย พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการจัดสินค้าราคาในช่วง Flash Sale ทาง Shopee ผู้บริโภคให้ความสนใจในด้านการลดราคาสินค้า และการกำหนดช่วงระยะเวลาในการลดราคาทำให้ผู้บริโภครู้สึกตื่นเต้น สนใจ ตั้งตารอให้ถึงระยะเวลาที่กำหนดการลดราคา 4) ด้านการประชาสัมพันธ์ พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการประชาสัมพันธ์ผ่าน Instagram Icepadie เนื่องจากเป็นการแจ้งข้อมูลสินค้าจากเจ้าของแบรนด์โดยตรง ส่งผลให้ผู้บริโภคเกิดความมั่นใจในสินค้าและตัดสินใจซื้อสินค้า 5) ด้านการตลาดออนไลน์ พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการไลฟ์แนะนำสินค้าคอลเลกชันใหม่ทาง Instagram Icepadie ซึ่งเป็นช่องทางที่ผู้บริโภคเข้าถึงได้ง่าย ในการไลฟ์ผู้บริโภคสามารถโต้ตอบสอบถามรายละเอียดสินค้ากับเจ้าของแบรนด์ได้โดยตรง และ 6) ด้านการตลาดเชิงกิจกรรม พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับการที่แบรนด์ HAPPY SUNDAY สามารถให้เข้ามาถ่ายรูปสถานที่ ที่จัดงานที่ใช้ในการเปิดตัว Toy Story Collection ที่ร้าน ri.cafe.friends ซึ่งผู้บริโภคอยากมีประสบการณ์ตรงกับทางแบรนด์
The objectives of this research is 1) to study integrated marketing communication of HAPPY SUNDAY Brand. 2) To study Buying Decision of HAPPY SUNDAY Brand. 3) To study integrated marketing communication influence on buying decision towards HAPPY SUNDAY brand. The samples of this study were one hundred and forty six. Questionnaires were distributed to collect the data. All the data were analyzed by using Pearson coefficient correlation. The results reveal that the relationship between integrated marketing communication and buying decision towards HAPPY SUNDAY Brand was statistically significant at 0.01 level. In terms of 1) advertising: focused on advertising Happy Sunday Brand via Instagram Icepadie. It is very fast to communication with the Brand and its outstanding presentation vividness. 2) Personal selling: love good-natured speech of the sales staff when the brand organized event marketing. 3) Sale Promotion: focused on price arrangements during flash sales through Shopee. Sales products and setting a discount period make consumers feel excited, interested, and looking forward to the time that price is set for. 4) Publicity/Public Relations: focus on publicity through Instagram Icepadie. It informs the product information directly from the brand owner. As a result, consumers are confident in the product and make a buying decision. 5) Online Marketing: focus on live recommending the new collection on Instagram Icepadie, which is a channel that consumers can easily access. In live, consumers can directly interact with the brand owner for product details. 6) Event Marketing: focus on the brand being able to take photo of the venue used to launch The Toy Story Collection at ri.cafe.friends. Consumers want to have a direct experience with the brand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก
HAPPY SUNDAY (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
การสื่อสารทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
ผู้บริโภคสตรี
การเลือกซื้อสินค้า
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4923
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nicharee_sopa.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback