DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4917

Title: ปัจจัยคุณค่าของตราสินค้า ความไว้วางใจและภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของคนกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand equity, trust, and brand image factors affecting to purchasing decision for brand name product of customers in Bangkok
Authors: วศิน อัมโรสถ
Keywords: ปัจจัยคุณค่าของตราสินค้า
ความไว้วางใจ
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การตัดสินใจ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยคุณค่าของตราสินค้า ความไว้วางใจ และภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของคนกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรวัยทำงานในพื้นที่กรุงเทพมหานคร ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม โดยมีค่าความเชื่อมั่นรวมอยู่ที่ 0.858 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยคุณค่าของตราสินค้า ความไว้วางใจ และภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของคนกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณาเป็นรายประเภทจะพบว่าภาพลักษณ์ตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมของคนกรุงเทพมหานครมากที่สุด
This research was conducted with the aim to study brand equity, trust, and brand image factors that affecting on purchasing decision for brand name product among customers in Bangkok. The respondents of this research were 400 people via purposive sampling method. The survey questionnaires were used to collect data from the users. The total reliability coefficient is 0.858 and validity was checked by experts. The descriptive statistic in the analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation. The multiple regression analysis was used to test the hypotheses. The results indicated that brand equity, trust, and brand image factors affecting to purchasing decision for brand name product among customers in Bangkok at the statistically significant level of 0.05. The highest factors affecting to the purchasing decision for brand name product among customers in Bangkok is brand image.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: สินค้าแบรนด์เนม
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4917
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vasin_amro.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback