DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4882

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ ข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Marketing mix factors,values and trust that affect the decision to bye lunch box 7-11 of the population in bangkok and its vicinity
Authors: ณัชชาณิชย์ ธนพรนภาเศรษฐ์
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด, ค่านิยม, ความไว้วางใจ, การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (2) ศึกษาค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (3) ศึกษาความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ (4) ศึกษาการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่เคยซื้อข้าวกล่อง 7-11 ที่มีอายุตั้งแต่ 15 ปีขึ้นไป โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม มีค่าความเชื่อถือได้ 0.850 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์ Correlations และ Multiple Regression ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด มีค่า Correlation เท่ากับ .525 แสดงว่า มีความสัมพันธ์ในระดับปานกลาง ค่านิยม มีค่า Correlation เท่ากับ .668 แสดงว่า มีความสัมพันธ์ในระดับปานกลาง ความไว้วางใจ มีค่า Correlation เท่ากับ .725 แสดงว่า มีความสัมพันธ์ในระดับสูง (Hinkle D. E., 1998) เมื่อทดสอบสมมติฐานจึงพบว่า (1) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (2) ค่านิยมส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 (3) ความไว้วางใจส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ทั้ง 3 สมมติฐาน มีค่า R2 เท่ากับ .575 (4) การตัดสินใจซื้อข้าวกล่อง 7-11 ของประชากรในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับมาก เนื่องจากผู้บริโภคเห็นคนอื่นทานดูน่ารับประทาน รองลงมาต้องการความสะดวกสบาย และมีทัศนคติที่ดีกับข้าวกล่อง7-11
The objective of this study is to (1) study the marketing mix factors affecting the decision to buy rice box 7-11 of the population in Bangkok and its vicinity (2) study the values that affect the decision to buy rice box 7 -11 of the population in Bangkok and its vicinity (3) Study the trust that affects the decision to buy lunch box 7-11 of the population in Bangkok and the metropolitan area and (4) Study the decision to buy box lunch 7-11 of the population in Bangkok. The sample group used to buy 7-11 lunch boxes that are aged 15 years and over by using a convenient sampling method of 400 people. The tool used in this study was a questionnaire. The reliability is 0.850. The statistics used for data analysis were descriptive statistics including frequency percentage, mean, standard deviation and inferential statistics Used in the analysis correlations and multiple regression. The study found that Correlation factor of .525 showed moderate correlation. Values had a correlation of .668 indicating moderate correlation. High level (Hinkle DE, 1998) When testing the hypothesis, it was found that (1) the marketing mix factor did not influence the decision to buy rice box 7-11 of the population in Bangkok and its vicinity. (2) The values influenced the decision making buy rice box 7-11 of the population in Bangkok and its vicinity the statistical significance of 0.05 (3). Trust influences the decision to buy rice box 7-11 of the population in Bangkok and its vicinity. These 3 hypotheses had an R2 value of .575 (4). The decision to buy rice box 7-11 of the population in Bangkok and its vicinity was found that overall was at high level. Because consumers see other people eating and looking delicious. Followed by the need for comfort and have a good attitude with rice box 7-11.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-- บัญฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2564
Subjects: อาหารสำเร็จรูป -- การตลาด -- วิจัย
อาหารแช่แข็ง -- การตลาด -- วิจัย
อาหารพร้อมรับประทาน
การจัดการตลาด -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
ร้านค้าสะดวกซื้อ -- ไทย
เซเว่น อีเลฟเว่น
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4882
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natchanich.than.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback