DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4853
|
Title: | อิทธิพลของคุณภาพสินค้า การส่งเสริมการขาย และการรับรู้ด้านราคา ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าไนกี้ ของลูกค้าจากร้าน Nike Outlet สาขา Siam Premium Outlet |
Other Titles: | The influences of product quality, sales promotion and price perception on customers’ intention to purchase Nike shoes from Nike outlet at Siam premium outlet store |
Authors: | นเรศ วิโรจน์เมฆาวณิชย์ |
Keywords: | คุณภาพสินค้า การส่งเสริมการขาย การรับรู้ด้านราคา การตั้งใจซื้อ |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลของคุณภาพสินค้า การส่งเสริมการขาย และการรับรู้ด้านราคา ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าไนกี้ ของลูกค้าจากร้าน Nike Outlet สาขา Siam Premium Outlet ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากร เป็นลูกค้าที่เคยใช้บริการ Nike Outlet สาขา Siam Premium Outletโดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามที่กลุ่มตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อถือรวมเท่ากับ 0.981 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบ ได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษา พบว่า อิทธิพลของคุณภาพสินค้า การส่งเสริมการขาย และการรับรู้ด้านราคา ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าไนกี้ ของลูกค้าจากร้าน Nike Outlet สาขา Siam Premium Outlet อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 The objective of this study was to analyze the influences of product quality, sales promotion and price perception on customers’ intention to purchase Nike shoes from Nike outlet at Siam premium outlet store. The sample used for the study were customer who used to purchase Nike shoes at Nike outlet at Siam premium outlet. The 400 customers were selected based on purposive sampling. The research tool was questionnaire with total reliability coefficient of 0.981 and the validity of the content revised by the experts. The descriptive statistics, such as, percentage, arithmetic mean and standard deviation was used to analyze the data and inferential statistics multiple regression, was used to test the hypotheses.
The results indicated that product quality, sales promotion and price perception had a statistically impact significant on consumers’ intention to purchase Nike shoes from Nike outlet at Siam premium outlet at a level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Subjects: | การส่งเสริมการขาย รองเท้ากีฬา ร้าน Nike Outlet โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์ ชื่อตราผลิตภัณฑ์ การจัดการธุรกิจ พฤติกรรมผู้บริโภค การจัดการตลาด |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4853 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|