DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4849
|
Title: | คุณภาพการบริการและการจัดการลูกค้าสัมพันธ์ของนายหน้าประกันวินาศภัย ที่ส่งผลต่อ ความพึงพอใจ ความเชื่อถือไว้วางใจ และการตัดสินใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ภาคสมัครใจ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Quality of service and customer relationship management of non-life insurance brokers that affect the satisfaction trust and decision to re-purchase voluntary auto insurance among consumers in Bangkok |
Authors: | ศิริศักดิ์ บุญรักษา |
Keywords: | คุณภาพบริการ การจัดการลูกค้าสัมพันธ์ นายหน้าประกันวินาศภัย การตัดสินใจซื้อซ้ำ ประกันภัยรถยนต์ภาคสมัครใจ |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพบริการและการจัดการลูกค้าสัมพันธ์ของนายหน้าประกันวินาศภัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ความเชื่อถือไว้วางใจ และการตัดสินใจซื้อซ้ำประกันภัยรถยนต์ภาคสมัครใจของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงตรงแล้วเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มประชากรตัวอย่าง คือผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เป็นเจ้าของรถยนต์ จำนวน 400 คน โดยจากการเลือกแบบสะดวก ใช้สถิติเชิงพรรณนาและการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุที่ นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพธุรกิจส่วนตัว/ค้าขาย มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001–50,000 บาท และทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณภาพบริการและการจัดการลูกค้าสัมพันธ์ของนายหน้าประกันวินาศภัยส่งผลต่อความพึงพอใจและความเชื่อถือไว้วางใจของผู้บริโภคที่ตัดสินใจซื้อประกันภัยรถยนต์ซ้ำ This research aims to study the quality of service and customer relationship management of non-life insurance brokers that affect satisfaction. The company also has a policy to rely on the reliability, trust and re-purchase of voluntary car insurance in Bangkok. Use quantitative research methodologies using precision-checked closed-end questionnaires as a data collection tool. The sample demographic is that 400 people in Bangkok own a car. Use descriptive statistics and multilateral regression analysis at .05 level to analyze data. The results showed that the majority of the samples were female, aged 31-40 years of age, single status, bachelor's degree or equivalent. The average monthly income of 20,001–50,000 Baht and tested the hypothesis showed that the quality of service and customer relationship management of the non-life insurance broker affected the satisfaction and trust of consumers who were reluctant to buy re-purchase car insurance. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Advisor(s): | ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4849 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|