DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4842

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่
Other Titles: Factors affecting customers’ intention to use the service of GHB head office
Authors: ชุลีพร จุมพลหล้า
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
ภาพลักษณ์องค์กร
ทัศนคติ
ความตั้งใจใช้บริการ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาคุณภาพการให้บริการ ภาพลักษณ์องค์กร และทัศนคติที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือผู้ที่ใช้บริการธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 ได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่าภาพลักษณ์องค์กร และทัศนคติ มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนคุณภาพการให้บริการไม่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้บริการธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่
The main purpose of this study was to explore whether service quality, corporate image and attitudes influence Customers’ Intention to use the service of Government Housing Bank Head Office. The samples of study were Government Housing Bank Head Office customers. 400 respondents were being selected by using purposive sampling. The descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation was used to analyzed the data and the inferential statistics, multiple regression, was used to test the hypotheses. The result of hypothesis testing revealed that corporate image and attitude had a statistically significant influence on the intention to use the service of the Government Housing Bank at the head quarter at 0.05. However, service quality did not significantly influence the intention to use the services of the Head Office of the Government Housing Bank.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: ธนาคารอาคารสงเคราะห์
ธนาคารและการธนาคาร
ธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า
ธนาคาร -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4842
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chuleeporn_jump.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback