DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4840

Title: ทัศนคติ ผู้มีอิทธิพลทางสังคม และส่วนประสมทางการตลาด ที่ส่งผลกระทบต่อการตัดสินใจซื้อต้นไม้ของประชาชนในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Attitude, Influencer, and Marketing Mix Affecting Plant Buying Decision in Bangkok and Metropolitan Areas
Authors: ดวงสมร หรั่งช้าง
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ทัศนคติ
ผู้มีอิทธิพลทางสังคม
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติ ผู้มีอิทธิพลทางสังคม และส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อต้นไม้ของประชาชนในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้มาจากประชากรที่อาศัยอยู่ในจังหวัดกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม โดยมีค่าความเชื่อมั่นรวมอยู่ที่ 0.878 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อต้นไม้มากที่สุด (Beta = 0.406) ปัจจัยรองลงมาคือทัศนคติ (Beta = 0.303) และปัจจัยที่ส่งผลต่อการซื้อต้นไม้น้อยที่สุดคือผู้มีอิทธิผล (Beta = 0.106) นอกจากนี้เมื่อวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์การตัดสินใจ (R2 = .432) พบว่าตัวแปรอิสระได้แก่ ทัศนคติ ผู้มีอิทธิพลทางสังคม และส่วนประสมทางการตลาด ส่งผลกระทบต่อการตัดสินใจซื้อต้นไม้ของประชาชนในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล คิดเป็นร้อยละ 43.2 ในระดับนัยสำคัญ 0.05
This research was conducted to study attitude, influencer, and marketing mix affecting plant buying decisions in Bangkok and metropolitan Areas. The respondents of this research were 400 people living in Bangkok and metropolitan areas via the purposive sampling method. The survey questionnaires were used to collect data from the sample. The total reliability of Cronbach’s alpha value is 0.878. The descriptive statistic in the analysis was frequency, percentage, mean, and standard deviation. The hypotheses test is multiple regression analysis. The results indicated that the highest factor affecting plant buying decision was Marketing Mix (Beta = 0.406). The next factor was an attitude (Beta = 0.303) and the least factor that affects plant buying decision was influencer (Beta = 0.106). Moreover, the analysis of the coefficient of determination (R2 = .432) found that the independent variables were attitude, influencer, and marketing mix affecting plant buying decision in Bangkok and metropolitan area representing 43.2 percent with a statistically significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4840
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
duangsamorn_rang.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback