DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4829

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด การรับรู้ข่าวสาร และทัศนคติที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้รับชมรายการข่าวออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Mix Factor, News Perception, and Attitudes that Affect the Satisfaction of Viewers with Online News Programs in Bangkok
Authors: สวรรยา ทองประสิทธิ์
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
การรับรู้ข่าวสาร
ทัศนคติ
ความพึงพอใจ
Marketing Mix Factor
News Perception
Attitude
Satisfaction
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด การรับรู้ข่าวสาร ทัศนคติของผู้รับชมที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้รับชมรายการข่าวออนไลน์ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้รับชมรายการข่าวออนไลน์ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเป็นสถิติ เชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับมาก 2) การรับรู้ข่าวสาร พบว่า ความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ทัศนคติของผู้รับชม ความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด การรับรู้ข่าวสาร ทัศนคติ ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้รับชมรายการข่าวออนไลน์ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This research it is intended to study marketing mix factor, news perception, and attitude that affect the satisfaction of online news watchers in Bangkok. The sample group was 400 viewers of online news programs in Bangkok. The questionnaire was used as a research tool. Statistics used in data analysis were descriptive statistics consisted of percentage, mean, standard deviation and inferential statistic that used to test the hypotheses was multiple regression analysis. Research results found that 1) The overall marketing mix factor was at a high level 2) The news perception factor was at the highest level 3) Overall audience attitude was at the highest level. From testing the hypothesis, it was found that marketing mix factor, news perception, and attitudes affects the satisfaction of the audience with online news programs in Bangkok at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4829
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sawanya_tong.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback