DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4806

Title: พฤติกรรมที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเนื้อสุกรของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี
Other Titles: Consumer’s behaviors on pork consumption in municipal area of Thamuang Kanchanaburi
Authors: อริญรดา จันทร์เกษม
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
เนื้อสุกร
จังหวัดกาญจนบุรี
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อศึกษา ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และพฤติกรรมของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี 2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ที่ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภค ในการตัดสินใจซื้อเนื้อสุกรของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี และ 3) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภค ในการตัดสินใจซื้อเนื้อสุกรของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในบริเวณอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน T-test ANOVA และ Multiple Regression ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภค ในการตัดสินใจซื้อเนื้อสุกรของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ส่งผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภค ในการตัดสินใจซื้อเนื้อสุกรของผู้บริโภคในอำเภอท่าม่วงจังหวัดกาญจนบุรี แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this study are: 1) To study demographic factors marketing mix factors and consumer behavior in ThaMuang, Kanchanaburi. 2) To study demographic factors that affect consumer behavior in decision to buy pork by consumers in ThaMuang, Kanchanaburi and 3) To study the factors of marketing mix that affect consumer behavior. In decision to buy pork by consumers in ThaMuang, Kanchanaburi. The samples used in the study were 400 consumers living in ThaMuang, Kanchanaburi. The tool used to collect data was a questionnaire. The statistics used for the analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, T-test ANOVA and Multiple Regression. The study found that; 1) Demographic factors Affecting consumer behavior The consumers' decision to buy pork in ThaMuang, Kanchanaburi differed significantly at 0.05 level. 2) Marketing mix factors Affecting consumer behavior The consumers' decision to buy pork in ThaMuang, Kanchanaburi differed significantly at 0.05 level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: เนื้อสุกร
เนื้อสัตว์
อุตสาหกรรมเนื้อสุกร
การซื้อสินค้า -- ไทย -- กาญจนบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- กาญจนบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กาญจนบุรี -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4806
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
arinrada_chan.pdf4.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback