DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4802

Title: อิทธิพลภาพลักษณ์องค์กร ปัจจัยความน่าเชื่อถือแบรนด์ ปัจจัยความพึงพอใจของลูกค้าส่งผลต่อ การตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์ไฮเก้นดาส ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Corporate image, brand trust, customer satisfaction affecting consumers’ decision to purchase Häagen-Dazs products
Authors: อภิชัย จิตรพานิชเจริญ
Keywords: ความน่าเชื่อถือ
ความพึงพอใจ
ไอศกรีมไฮเก้นดาส (Häagen-Dazs)
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเล่มนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาอิทธิพลภาพลักษณ์องค์กร ปัจจัยความน่าเชื่อถือ แบรนด์ ปัจจัยความพึงพอใจของลูกค้าส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าแบรนด์ไฮเก้นดาส ในเขตกรุงเทพมหานคร จากการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 155 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติใช้ในการวิเคราะห์ ตรวจสอบความเชื่อมั่น ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าเฉลี่ย ใช้ในการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 ทดสอบสมมติฐานการวิจัย ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง อายุอยู่ช่วงระหว่าง 26-34 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ยที่ 15,001-25,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนมากเลือกซื้อไอศกรีมที่ Super Store เหตุผลที่เลือกซื้อไอศกรีมเพราะรสชาติสินค้า ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ความน่าเชื่อถือของแบรนด์และความพึงพอใจส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อไอศกรีมไฮเก้นดาสในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objectives of this research are to study corporate image, brand trust, customer satisfaction affecting consumers’ decision to purchase Häagen-Dazs products in Bangkok. The Sample group 155 people were collected using questionnaire. For statistical analysis, frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis at the significance level of 0.05 to test the hypothesis The results found of samples were female, age 26-34 Age of years, bachelor’s degree, work as private officers, average salary between 15,001-25,000 bath, Most of the samples purchased at Super Stores reason purchased because taste. According to the hypothesis testing result brand trust, customer satisfaction affecting consumers’ decision to purchase Häagen-Dazs products multiple regression at the significance level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4802
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apichai_jitp.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback