DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4793

Title: ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors related to decision to use the service from commercial bank among consumer in Bangkok
Authors: ภาณุวัฒน์ หอมวันทา
Keywords: ปัจจัยส่วนบุคคล
ปัจจัยภาพลักษณ์องค์กร
ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอนและได้กลุ่มตัวอย่างมาจำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.95 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากอาจารย์ผู้เชี่ยวชาญด้านระเบียบวิธีวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ สถิติ Chi-square ในการทดสอบความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรอิสระและตัวแปรตาม ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล,ปัจจัยภาพลักษณ์องค์กร และปัจจัยส่วนประสมการตลาดมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
This study aims to investigate factors related to the decision to use the service by commercial banks among consumer in Bangkok. This study employs quantitative research methodology using a close-ended questionnaire to test for confidence and content validity. By Multi-stage random sampling method, 400 samples were used. The tool used in the study was a questionnaire with a reliability of 0.95 and the validity of the content by experts. The statistics used to analyze the preliminary data have been checked for the fidelity of the content by experts. The data were analyzed by using descriptive statistics including percentage, mean, and standard deviation as well as inferential statistics Chi-square for testing hypothesis at a significant level of 0.05. This study finds that personal characteristics, organization image and marketing mix factors significantly relate to decision making at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4793
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phanuwat_homw.pdf12.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback