DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4792

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อซ้ำอาหารเดลิเวอรี่ของผู้บริโภคภายใต้วิถีชีวิตปกติใหม่
Other Titles: Factors influencing consumers' decision to buy food delivery under a new normal lifestyle
Authors: รัตนา มณีชาติ
Keywords: การสื่อสารทางการตลาด
การรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์
ค่านิยม
รูปแบบการดำเนินชีวิต
อาหารเดลิเวอรี่
วิถีชีวิตปกติใหม่
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับการสื่อสารทางการตลาด ระดับการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ระดับค่านิยม และระดับรูปแบบการดำเนินชีวิต ในการซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำของผู้บริโภคภายใต้วิถีชีวิตปกติใหม่ 2) เพื่อศึกษาระดับการตัดสินใจซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำของผู้บริโภคภายใต้วิถีชีวิตปกติใหม่ และ 3) เพื่อศึกษาอิทธิพลการสื่อสารทางการตลาด การรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ค่านิยม และรูปแบบการดำเนินชีวิตที่มีอิทธิต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำของผู้บริโภคภายใต้วิถีชีวิตปกติใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ที่เคยใช้บริการสั่งอาหารเดลิเวอรี่ จำนวน 400 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า 1) ระดับการสื่อสารทางการตลาด ระดับการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ระดับค่านิยม และระดับรูปแบบการดำเนินชีวิต ในการซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำโดยรวมอยู่ในระดับมาก 2) ระดับการตัดสินใจซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำของผู้บริโภค โดยรวมอยู่ในระดับมาก และ 3) อิทธิพลการสื่อสารทางการตลาด พบว่า การสื่อสารทางการตลาด การรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ค่านิยมและรูปแบบการดำเนินชีวิต มีอิทธิพลต่อระดับการตัดสินใจซื้ออาหารเดลิเวอรี่ซ้ำของผู้บริโภคภายใต้วิถีชีวิตปกติใหม่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research has the objectives 1) to study the level of marketing communication, perception on product-value, norms and lifestyle in repurchase food delivery of the customer; 2) to study consumers' decision to repurchase food delivery; and 3) to study the influence of marketing communication, the perception of product values, norms, and lifestyle that influence consumers' decision to repurchase food delivery under a new normal way of life. The samples used in this research are consumers in Bangkok and metropolitan areas who have experience ordering food delivery service with the sample size of 400 respondents. This study acquired quantitative research by using questionnaires to collect the data. The result of this study show that 1) the opinion towards marketing communication, perception of product value, norms, and lifestyle in making the decision to repurchase from food delivery service are at high level; 2) consumers' decision to repurchase food from delivery service is at high level; and 3) marketing communication, perception of product value, norms and lifestyle have positive effect on the decision of consumers to repurchase food from food delivery service under the new normal way of life, significant at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4792
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rattana_mane.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback