DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4791
|
Title: | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Factors related to consumer decision making behavior credit cards of consumers in Bangkok |
Authors: | อภิชญา โกบุตร |
Keywords: | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การตัดสินใจ บัตรเครดิต |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจะศึกษาปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่จะทำให้มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตรวจสอบจากผู้ทรงคุณวุฒิ ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.95 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน คือ Chi-Square ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05
ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม เพศชาย อายุ 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท พบว่าปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต The objective of this study is to study demographic factors. and marketing mix factors that will related the consumer decision making behavior of credit card in Bangkok. By using a closed-ended questionnaire that was tested for confidence and content validity to collect data from consumers in Bangkok. A qualified person checks the validity of the content. The statistics used to analyze the preliminary data checked for the fidelity of the content by experts. By using a specific sampling method and using 400 samples. The tool used for this study was a questionnaire with a reliability of 0.95. The statistics used to analyze the initial data are Descriptive statistics, including percentage, mean, standard deviation. The inferential statistics were Chi-Square used to test the hypothesis at the significance level 0.05. Male respondents, age 21-30 years, with a bachelor's degree. Occupation of employees in private companies Average monthly income 15,001-30,000 baht found that demographic factors and marketing mix factors Correlated with credit card decision-making behavior. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Subjects: | บัตรเครดิตธนาคาร -- การศึกษาเฉพาะกรณี บัตรเครดิต -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี บัตรเครดิตธนาคาร -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี บัตรเครดิต -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี |
Advisor(s): | นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4791 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|