DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4717

Title: การศึกษาปัจจัยด้านความผูกพันต่อหัวหน้า ปัจจัยด้านวัฒนธรรมองค์กร และปัจจัยด้านแรงจูงใจที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กร ของพนักงานธนาคารพาณิชย์ เขตบางรัก
Other Titles: A study of the engagement factor organizational, culture factor and motivation factor affecting the organization's engagement of the employees of a commercial bank in Bangrak district
Authors: จุตติมาพร ช่วยบำรุง
Keywords: ความผูกพันต่อหัวหน้า
วัฒนธรรมต่อองค์กร
แรงจูงใจ
ความผูกพันต่อองค์กร
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องปัจจัยด้านความผูกพันต่อหัวหน้า ปัจจัยด้านวัฒนธรรมองค์กร และปัจจัยด้านแรงจูงใจที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กร ของพนักงานธนาคารพาณิชย์ เขตบางรัก มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านความผูกพันต่อหัวหน้าที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กร 2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านวัฒนธรรมต่อองค์กรที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กร และ 3) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านแรงจูงใจที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ในเขตบางรัก โดยกำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างด้วยตารางการคำนวณหาขนาดกลุ่มตัวอย่าง ของ Taro Yamane ที่ระดับความเชื่อมั่น 95% ระดับความคลาดเคลื่อน +- 5% ซึ่งได้ขนาดของกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน ทำการแจกแบบสอบถามให้กลุ่มตัวอย่าง พนักงานธนาคารพาณิชย์เขตบางรักโดยการสุ่มเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบไม่ใช้ความน่าจะเป็นด้วยวิธี Simple Random Sampling จำนวน 400 คน นำมาวิเคราะห์ด้วยวิธีการทางสถิติ แบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติทดสอบการวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression) ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยด้านความผูกพันต่อหัวหน้า วัฒนธรรมองค์การ และแรงจูงใจในการทำงาน ด้านปัจจัยจูงใจ มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความผูกพันองค์การของของพนักงานธนาคารพาณิชย์ เขตบางรักอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
A Study of the Engagement Factors, Organizational culture factor, and motivation factors affecting the organization's engagement of the employees of a commercial bank in Bangrak district aims to study: 1) The factors of engagement with supervisors affecting the organization's engagement. 2) The organizational cultural factors affecting corporate engagement, and 3) The motivation factors affecting organizational engagement of commercial bank employees in Bangrak District. The sample size was determined by Taro Yamane's calculation table at 95% confidence level, tolerance level + - 5%, thus a sample of 400 people. The sample group was commercial bank employees in Bangrak district, with a non-probability random sampling. The statistics used for data analysis were descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation, and inferential statistics, namely simple regression analysis. A study found that the factors of engagement with supervisors, organizational culture, work motivation and motivation factors had a statistically significant positive influence on the organizational engagement of the Bangrak commercial bank employees at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: ความผูกพันต่อองค์การ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พนักงานบริษัท -- ความพอใจในการทำงาน -- การศึกษาเฉพาะกรณี
วัฒนธรรมองค์การ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความภักดีของลูกจ้าง -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธนาคารพาณิชย์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4717
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
juttimaporn_chua.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback