DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4715

Title: แผนธุรกิจ แฟรี่ มัมมี่
Other Titles: Business Plan for Fairy Mommy
Authors: บุษกร ทศราช
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจเสื้อผ้าสตรี
เสื้อผ้าสำหรับสตรีมีครรภ์
Business Plan
Clothing Retail Business
Women’s Wear Business
Fairy Mommy
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจแฟรี่ มัมมี่ (Fairy Mommy) เกิดจากความฝันของผู้จัดทำที่ต้องการมีธุรกิจเสื้อผ้าเป็นของตัวเอง จากการเล็งเห็นโอกาสของกลุ่มธุรกิจเสื้อผ้าสตรี โดยเฉพาะอย่างยิ่ง กลุ่มคุณแม่ที่กำลังตั้งครรภ์หรือให้นมบุตร จึงดำเนินการวางแผนการดำเนินงานของธุรกิจอย่างสอดคล้องกับเป้าหมายที่วางไว้ในอนาคต การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้เกิดประสิทธิภาพในการดำเนินงาน เนื่องจากในการสร้างธุรกิจที่มีการคิดและวางแผนอย่างรอบคอบนั้น เปรียบเสมือนเป็นแบบแผนให้แก่องค์กรในการดำเนินงาน นอกจากนี้แผนงานจะช่วยให้การทำงานมีความสะดวกรวดเร็ว และเป็นมืออาชีพในการจัดการทางด้านเทคนิค หรือการจัดสรรทรัพยากรให้เกิดประโยชน์สูงสุดในอนาคต ช่วยลดข้อผิดพลาดในการดำเนินงาน ลดปัญหาการทำงานที่ซ้ำซ้อนกัน และที่สำคัญจะเป็นส่วนช่วยให้เรานั้นมีการพัฒนากระบวนการคิด การมองการณ์ไกลตลอดเวลา เพื่อนำพาให้ธุรกิจของเรานั้นบรรลุเป้าหมายได้เป็นผลสำเร็จ ภายในแผนธุรกิจฉบับนี้ จึงจะมีการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทั้งภายนอกและภายใน การวิเคราะห์คู่แข่งขัน การกำหนดแผนกลยุทธ์ของธุรกิจในระดับต่าง ๆ การกำหนดกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาดในด้านของผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด การบรรจุภัณฑ์ การใช้พนักงานขาย และการให้ข่าวสาร รวมไปถึงการวางแผนด้านงบประมาณการประกอบธุรกิจ เพื่อให้ธุรกิจดำเนินต่อได้อย่างยั่งยืนและประสบผลสำเร็จตามเป้าหมายที่ต้องการ
Fairy Mommy came from writer’s inspiration to start his own clothing retail business. Writer sees the opportunity in women’s wear, especially those pregnant and breast-feeding mothers. The business plan and operation procedures are therefore set to reach the goals in the future. The objective of this business plan is to plan the operations of the business in accordance with future goals, create a business that has comprehensive thinking and planning. It is like a pattern for the organization to operate in order to have the convenience, speed of work and professionalism in the technical management or allocation of resources for maximum benefit in the future and also help to reduce operating errors and problem of running duplicate. The most important, it will help us to develop a thinking process, foresight all the time to lead our business to achieve success. Within this business plan, there will be analysis of external and internal environmental factors, competitor analysis, strategic planning for different levels of business including strategic marketing mix in product, price, distribution channel, marketing promotion, packaging, sales force and other information, including business budget planning, to enable the business to be continue with sustainability and success.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4715
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bussakorn_thod.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback