DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4693

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัด ของผู้บริโภคในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี
Other Titles: The Factors of Marketing Mix Influencing the Decision to Use Online Food Application of Consumers in Bangkok
Authors: เหมชาติ สุวพิศ
Keywords: ปัจจัย
การตัดสินใจ
ตลาดนัด
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านการรับรู้ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี (2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านภาพลักษณ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี (3) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี ประชากรที่ใช้ศึกษา คือ ประชาชนในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี จำนวน 400 คน ตัวอย่างผู้วิจัยได้เลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ตัวแปรต้นคือ ปัจจัยด้านการรับรู้ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Ps) ตัวแปรตาม คือ การตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดของผู้บริโภคในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรีการวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอย (Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า พบว่า (1) ปัจจัยด้านการรับรู้ของผู้บริโภคส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดของผู้บริโภคในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 (2) ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ของผู้บริโภคส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดของผู้บริโภคในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 และ (3) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการตลาดนัดของผู้บริโภคในพื้นที่ ต.เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objective of this study was to 1) study the cognitive factors which affect the decision to use market fair services in KhaoKhlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province, 2) study the image factors which affect the decision to use market fair services in KhaoKhlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province and 3) study marketing mix factors which affect the decision to use market fair services in KhaoKhlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province. The population used for the study was 400 individuals in KhaoKhlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province. In order to select the samples, the researcher used the convenient sampling method. A questionnaire was used to collect data. The primary variables included the cognitive factor, image factor and marketing mix factor (7Ps). The dependent variable was the decision to use the market fair service of consumers in the area of KhaoKhlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province. The data analysis included descriptive statistics such as percentage, mean, standard deviation and regression analysis. The results of the study found that 1) the cognitive factors, 2) image factors and 3) market mix factors affected the consumers' decision to use the market fair services in the area of Khao Khlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province with the significant level at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: ตลาด -- ไทย
ตลาดนัด -- ไทย
ตลาดนัด -- ไทย -- ราชบุรี -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- ราชบุรี -- วิจัย
ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- ราชบุรี
การซื้อสินค้า -- ไทย -- ราชบุรี
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4693
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
hemmachat_suva.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback