DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4690

Title: การสื่อสารตราสินค้าบนโซเชียลมีเดีย คุณภาพความสัมพันธ์ของตราสินค้า ค่านิยมและความสัมพันธ์ทางสังคม และทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social media brand communication, brand relationship quality, subjective norms, social ties and attitude toward the product influencing online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok
Authors: วีรญาดา ม่วงสีตอง
Keywords: การสื่อสารตราสินค้าบนโซเชียลมีเดีย
คุณภาพความสัมพันธ์ของตราสินค้า
ค่านิยมทางสังคม
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารตราสินค้าบนโซเชียลมีเดีย คุณภาพความสัมพันธ์ของตราสินค้า ค่านิยมและความสัมพันธ์ทางสังคม และทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์และอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยการสื่อสารการตลาดบนโซเชียลมีเดียโดยผู้ใช้มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยค่านิยมทางสังคม ปัจจัยคุณภาพความสัมพันธ์ของตราสินค้า และปัจจัยการสร้างการสื่อสารบนโซเชียลมีเดียโดยบริษัท ตามลำดับ โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ คิดเป็นร้อยละ 97.7 ในขณะที่ความสัมพันธ์ทางสังคมมีอิทธิพลเชิงลบต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และทัศนคติที่มีต่อผลิตภัณฑ์ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าที่ผ่านการรีวิวออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The research was aimed to study social media brand communication, brand relationship quality, subjective norms, social ties and attitude toward the product influencing online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok. Close-ended questionnaires were implemented for data collection. The samples consisted of 400 customers who lived in Bangkok and used to buy online reviewed products. The results revealed that user-created social media communication had the strongest weight of relative contribution toward the online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok, followed by subjective norms, brand relationship quality, and firm-generated social media communication, respectively. These factors explained 97.7% of the influence on the online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok. However, social ties had a negative affect online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok and attitude toward the product did not affect online reviewed products’ purchase decision of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4690
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
veerayada_muan.pdf9.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback