DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4680

Title: แผนธุรกิจบ้านกึ่งสำเร็จรูป Compaxtus
Other Titles: Business plan for Copaxtus modolar compact house
Authors: กัณฐิกา ก้องสมุทร
Keywords: แผนธุรกิจ
บ้านสำเร็จรูป
นวัตกรรมระบบการก่อสร้าง
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้ผู้บริโภครู้จักคอมแพ็คตัสในฐานะผู้นำในการสร้างบ้านขนาดเล็กที่มีคุณภาพ และเพื่อให้ธุรกิจนี้มีอัตราส่วนกำไรสุทธิอย่างน้อย 8% ต่อปี และมีอัตราส่วนตอบแทนผู้ถือหุ้นอย่างน้อย 0.5 % ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่งขัน และการวิจัยตลาดโดยการสัมภาษณ์เชิงคุณภาพจากผู้ที่กำลังต้องการสร้างบ้าน รายได้ต่อเดือนมากกว่า 15.000 บาท อาศัยในกรุงเทพมหานคร และต่างจังหวัด จำนวน 16 คน ผลวิเคราะห์ บริษัทมีจุดแข็ง คือ นวัตกรรมของสินค้าและความเชี่ยวชาญของบริษัท จุดอ่อน คือ ประสบการณ์ในการบริหารจัดการและการเข้าถึงเงินทุน สำหรับโอกาส คือ ความต้องการที่อยู่อาศัยยังคงมีอย่างต่อเนื่อง การสนับสนุนจากภาครัฐ และการขยายเมืองและการคมนาคม ในขณะที่อุปสรรค คือ การเคลื่อนย้ายแรงงาน คุณภาพแรงงาน สำหรับการวิเคราะห์คู่แข่งขันพบว่า การเข้ามาของคู่แข่งรายใหม่คอนข้างยากเพราะเป็นธุรกิจเฉพาะที่ต้องมีองค์ความรู้เฉพาะทาง ส่วนคู่แข่งเดิมในตลาดนั้นมีผลิตภัณฑ์ประเภทบ้านแต่ยังไม่ตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้อย่างครอบคลุม อีกทั้งคู่แข่งรายใหญ่ๆยังคงไม่เข้ามาในตลาดส่วนบ้านหลังเล็กๆเพราะยังมีช่องว่างในตลาดบนเยอะและไม่คุ้มค่าที่จะลงมาเล่น ดังนั้น Compaxtus จึงสามารถที่จะแข่งขันและแย่งชิงพื้นที่ในตลาดได้แน่นอน และในการวิจัยตลาดพบว่า ผู้ให้สัมภาษณ์ที่มีรายได้น้อยกว่า จะมีความกังวลเรื่องของราคาในขณะที่ผู้ให้สัมภาษณ์ที่มีมากกว่าจะกังวลเรื่องคุณภาพ สิ่งที่กังวลเหมือนกัน คือ กลัวผู้รับเหมาโกง การหาที่ดิน ผู้ให้สัมภาษณ์มั่นใจในความคงทนแข็งแรงของวัสดุของบริษัท สำหรับเฟอร์นิเจอร์มีทั้งผู้ให้สัมภาษณ์ต้องการเฟอร์นิเจอร์แบบสำเร็จและผู้ให้สัมภาษณ์ที่ต้องการเลือกซื้อเฟอร์นิเจอร์เอง โครงการนี้ใช้เงินทุนเริ่มแรกเท่ากับ 5,000,000 บาท โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิเท่ากับ 140,527,539.10 บาท อัตราผลตอบแทนภายในโครงการเท่ากับ 184% และมีระยะเวลาคืนทุน 1.134 ปี ดังนั้นโครงการนี้เหมาสมที่จะลงทุน
This business plan aims to get consumers to know Compaxtus as a leader in building quality small houses. And so this business has a net profit ratio of at least 8% per annum. And the ratio of return to shareholders is at least 0.5 percent per year in the preparation of this business plan, the business environment, the competitiveness analysis. And market research by qualitative interviews from people who want to build houses Monthly income over 15.000 baht, living in Bangkok and other provinces 16 people Analyst results, the company has a strong strength, is the innovation of the product and the company's expertise. The weakness is the management experience and access to funds for opportunities. That demand for housing continue, support from the government and the expansion of the city and transportation. While the obstacles are labor mobility, labor quality the arrival of a new competitor is difficult because it is a specialized business which requires specialized knowledge. As for the original competitors in the market, there are home products but still do not meet the needs of consumers comprehensively. Also, the big competitors still do not come into the market, while the small houses because there is still a lot of gaps in the upper market and it is not worth playing. Therefore, Compaxtus can definitely compete and compete for space in the market. And in market research, it was found that interviewees with less income. There will be concern about the price while the interviewees who are more than concerned about the quality. The same concerns are fear of contractors cheating, land acquisition. The interviewees were confident in the firm's material durability. "For furniture, there were both interviewers who wanted ready-made furniture and interviewers who wanted to buy their own furniture." This project uses an initial capital of 5,000,000 baht with a net present value equal to 140,527,539.10 Baht. The rate of return within the project is equal to 184% with a return period of 1.134 years. Therefore, the project is qualified to invest.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: บ้านสำเร็จรูป
บ้านคอนกรีต
การสร้างบ้าน
การก่อสร้างคอนกรีตหล่อสำเร็จรูป
การก่อสร้าง -- นวัตกรรมทางเทคโนโลยี
COMPAXTUS (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ธุรกิจรับเหมาก่อสร้าง
การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4680
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kantika_kong.pdf6.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback