DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4678

Title: แผนธุรกิจ ร้านเบเกอรี่ Sweet Boundary Dessert Café
Other Titles: Business Plan for Creating New Business: Sweet Boundary Dessert Café
Authors: นภาดา ลิ้มสุขะกร
Keywords: แผนธุรกิจ
ร้านเบเกอรี่และเครื่องดื่ม
วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจนี้คือเพื่อให้ผู้บริโภคในย่านฝั่งธนอย่างน้อย 50 % รู้จักร้าน Sweet Boundary Dessert Café และเพื่อให้ร้านมียอดขายเติบโตอย่างน้อยปีละ 10 % ในการทำแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการทำวิจัยตลาดโดยการสัมภาษณ์ผู้ให้ข้อมูล 3 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มคนที่ทำงานสถานที่ราชการแถวบางขุนนนท์ จำนวน 3 คน กลุ่มนักเรียน นักศึกษาแพทย์พยาบาล ที่อาศัยอยู่แถวบางขุนนนท์ จำนวน 3 คน และกลุ่มลูกค้าขาจร ที่มาทำธุระแถวบางขุนนนท์ จำนวน 3 คน โดยใช้แบบสัมภาษณ์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและ ใช้การวิเคราะห์เชิงเนื้อหา (Content Analysis) ในการวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้จากการสัมภาษณ์ ผลการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่าจุดแข็งของร้าน Sweet Boundary Dessert Café คือ การผลิตที่มีการคัดสรรวัตถุดิบคุณภาพดี มีการใช้อุปกรณ์ในการทำขนมเบเกอรี่และเครื่องดื่มที่ทันสมัย จุดอ่อน คือ ผู้ประกอบการมีประสบการณ์น้อยด้านเบเกอรี่และ ร้านยังไม่เป็นที่รู้จักแก่ผู้บริโภค ในขณะที่ โอกาสของธุรกิจคือ การเติบโตของอุตสาหกรรมเบเกอรี่ที่สูง อุปสรรคในการทำธุรกิจ คือกระแสรักสุขภาพและการแข่งขันที่รุนแรง สำหรับการวิเคราะห์การแข่งขัน พบว่า คู่แข่งทางตรง ได้แก่ ร้าน High Trees café และ ร้าน The Combine Cafe & Art gallery โดยทั้งสองร้านมีสิ่งอำนวยความสะดวกและมีมุมทำงานสำหรับลูกค้า รวมถึงบริการที่จอดรถ อย่างไรก็ตาม ทั้งสองร้านยังไม่มีบริการส่งอาหารและเครื่องดื่มตามสั่ง ผลการวิจัยตลาดพบว่าปัจจัยสำคัญในการเลือกเข้าร้านเบเกอรี่ คือ รสชาติของเบเกอรี่ ตามด้วย บรรยากาศการตกแต่งสถานที่ภายในร้าน ทำเลที่ตั้งที่สามารถเดินทางได้สะดวก เช่น ใกล้ที่ทำงาน ใกล้ที่อยู่อาศัย แนวรถไฟฟ้า หรือเดินถึง การเริ่มลงทุนในธุรกิจนี้ใช้เงินลงทุนเริ่มต้นที่ 4,000,000 บาท โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการ (NPV) ที่เท่ากับ 2,742,321 บาท อัตราผลตอบแทนภายในโครงการ (IRR) เท่ากับ 63.37% และระยะเวลาคืนทุนเท่ากับ 1 ปี 5 เดือน สรุปโครงการนี้น่าลงทุน
The purposes of this business plan are to ensure that at least 50% of the consumers in Thon Buri know Sweet Boundary Dessert Café and to increase the sales growth rate to at least 10%. In this business plan, business environment and competition analyses as well as marketing research were conducted by interviewing three groups of informants including three offices at public offices in Bang Khun Non, three medicine and nursing students in Bang Khun Non and three irregular customers in Bang Khun Non. The data collection instrument was the interview. The data obtained from the interviews were analyzed with the content analysis. By analyzing the business environments, it is found that the café’s strengths are good quality ingredients as well as modern bakery equipments and drinks. The weaknesses are the inexperienced entrepreneur in the bakery industry and the café not recognized by consumers. The opportunity is the high growth rate of the bakery industry. The obstacles are the health care trend and high competition. According to the competition analysis results, it is found that the direct competitors are High Trees Café and The Combine Cafe & Art Gallery. These two cafés have facilities, corners to work and parking areas. However, both cafés do not have food and drink delivery services. The marketing research results show that the factors of bakery shop selection are bakery tastes, interior decoration, and convenient locations, for examples, being close to workplaces and electrified train lines. The net present value (NPV) of the project was 2,742,321 baht. The internal rate of return (IRR) was 63.37%. The payback period was 1 year and five months. In conclusion, this project is worthy investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านเบเกอรี -- ไทย
เบเกอรี -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4678
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
napada_lims.pdf7.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback