DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4639

Title: การรับรู้ประโยชน์ แรงจูงใจด้านอารมณ์ความรู้สึก ความคุ้มค่าของเงิน สุนทรียภาพในการออกแบบ และการใส่ใจในสุขภาพที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อแอปเปิ้ล วอทช์ (Apple Watch) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceive Usefulness, Hedonic Motivation, Value for Money, Design Aesthetics and Health Consciousness Affecting Apple Watch Purchase Intention of Consumers in Bangkok
Authors: จรรยา ฉลาดแย้ม
Keywords: การใส่ใจในสุขภาพ
แรงจูงใจด้านอารมณ์ความรู้สึก
สุนทรียภาพในการออกแบบ
ความคุ้มค่าของเงิน
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ประโยชน์ แรงจูงใจด้านอารมณ์ความรู้สึก ความคุ้มค่าของเงิน สุนทรียภาพในการออกแบบ และการใส่ใจในสุขภาพที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อแอปเปิ้ล วอทช์ (Apple Watch) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่มีความสนใจซื้อผลิตภัณฑ์แอปเปิ้ล วอทช์ จำนวน 270 คน โดยใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า การใส่ใจในสุขภาพส่งผลต่อความตั้งใจซื้อแอปเปิ้ล วอทช์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ การรับรู้ประโยชน์ และสุนทรียภาพในการออกแบบ ตามลำดับ ส่วนแรงจูงใจด้านอารมณ์ความรู้สึก และความคุ้มค่าของเงินไม่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อแอปเปิ้ล วอทช์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The research was aimed to study perceive usefulness, hedonic motivation, value for money, design aesthetics and health consciousness affecting Apple Watch purchase intention of consumers in Bangkok. Close-ended questionnaires were implemented for data collection. The samples consisted of 270 customers who lived in Bangkok and were interested to buy the Apple Watch. The results revealed that health consciousness had the strongest weights of impact on Apple Watch purchase intention of consumers in Bangkok, followed by perceive usefulness and design aesthetics, respectively. However, hedonic motivation and value for money did not affect Apple Watch purchase intention of consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: แอปเปิ้ลวอทช์
สมาร์ตวอทช์
เทคโนโลยีสวมใส่
นาฬิกาข้อมือ
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4639
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanya_chal.pdf4.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback