DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4613
|
Title: | กลยุทธ์การสื่อสารที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักประเภทโฮสเทลของนักท่องเที่ยว บนถนนข้าวสาร กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Communication Strategies Affecting the Tourists' Decision of Choosing Hostels on Khaosarn Road in Bangkok |
Authors: | อภิเชษฐ สุขสำราญ |
Keywords: | กลยุทธ์การสื่อสาร การตัดสินใจเลือกใช้บริการที่พักประเภทโฮสเทล นักท่องเที่ยว |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาลักษณะส่วนบุคคลของนักท่องเที่ยวที่
เลือกใช้บริการสถานพักแรมประเภทโฮสเทลบนถนนข้าวสาร 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกใช้
บริการสถานพักแรมประเภทโฮสเทลบนถนนข้าวสารของนักท่องเที่ยว 3) เพื่อศึกษาการสื่อสาร
การตลาดเชิงกลยุทธ์ของสถานพักแรมประเภทโฮสเทลบนถนนข้าวสาร 4) เพื่อศึกษาการตัดสินใจ
เลือกใช้บริการสถานพักแรมประเภทโฮสเทลบนถนนข้าวสารของนักท่องเที่ยว 5) เพื่อศึกษาลักษณะ
ส่วนบุคคลของนักท่องเที่ยวที่แตกต่างกันจะทำให้การตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานพักแรมประเภท
โฮสเทลบนถนนข้าวสารแตกต่างกัน และ 6) เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดที่มีความสัมพันธ์ต่อ
การตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานพักแรมประเภทโฮสเทลบนถนนข้าวสารของนักท่องเที่ยว โดยวิธี
วิเคราะห์เชิงปริมาณจากกลุ่มตัวอย่าง คือ นักท่องเที่ยวในเขตกรุงเทพมหานคร โดยทำการสำรวจ
ในกลุ่มนักท่องเที่ยวชาวไทยและนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถาม
เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ สถิติเชิง
พรรณาที่ใช้ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบสมมติฐานการวิจัย
โดยสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวน (Analysis of Variance: Anova) และ
สถิติทดสอบแบบ Pearson's Correlation Coefficient test
ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยการสื่อสารการตลาดในการเลือกใช้บริการที่พักโฮสเทลบนถนน
มีค่าเฉลี่ยในภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ด้านกระบวนการให้บริการ
มีค่าเฉลี่ยสูงสุด) รองลงมาคือ ด้านให้บริการที่พัก และลำดับสุดท้ายคือ ด้านการส่งเสริมทางการตลาด
ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การสื่อสารการตลาด ประกอบด้วย ด้านให้บริการที่พัก ด้านราคา
ด้านสถานที่พัก ด้านการส่งเสริมทางการตลาด ด้านพนักงาน ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้าน
กระบวนการให้บริการ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานพักแรมประเภทโฮสเทล
บนถนนข้าวสารของนักท่องเที่ยว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The purpose of this study. 1) To study the personal characteristics of tourists
who the decision making of the tourists to choose hostels on Khaosarn Road. 2) To
study the behavior of tourists in the decision making of the tourists to choose hostels
on Khaosarn Road. 3) To study the strategic marketing communication of the hostels
on Khaosarn Road. 4) To study the decision making of the tourists to choose hostels
on Khaosarn Road. 5) To study the personal characteristics of different affecting the
decision making of the tourists to choose hostels on Khaosarn Road., different. And
6) to study marketing communications that relate to the decision making of the
tourists to choose hostels on Khaosarn Road. By the quantitative analysis method
from the sample was the tourists in Bangkok. The conducted a survey of 400 Thai
and foreign tourists by the questionnaire was used as a tool for data collection. And
analyzed data by statistical packages. The descriptive statistics used were percentage,
mean, standard deviation. And testing the research hypothesis with inferential
statistics, including analysis of variance (Anova) and Pearson's correlation coefficient
test.
The study found that, the marketing communication factors for the decision
making of the tourists to choose hostels on Khaosarn Road. There overall mean was
high level. When considering each aspect, it was found that the service process with
the highest mean value, followed by the hostels services, and the last one was
marketing promotion. The results of the hypothesis testing revealed that the
marketing communication consisted of the hostels services, price, place, marketing
promotion, employee, physical characteristics, and service processes have relational
with the decision making of the tourists to choose hostels on Khaosarn Road, with
statistically significant at the 0.05 level. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562 |
Advisor(s): | อริชัย อรรคอุดม |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4613 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|