DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4568

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการเปิดรับและการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก ของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting Media Exposure and Decision-making Behavior which Cosmetic through Facebook of the Workable Persons in Bangkok
Authors: อนัญญา สุรชาติ
Keywords: พฤติกรรมการรับสื่อ
พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ
การตัดสินใจซื้อ
เครื่องสำอาง
เฟซบุ๊ก
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “ปัจจัยที่มีผลต่อการเปิดรับและการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านช่องทาง เฟซบุ๊กของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร” โดยมีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการรับสื่อโฆษณาเครื่องสำอางผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้คนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้คนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) รูปแบบการวิจัย เชิงสำรวจ (Survey Research) ลักษณะการสุ่มตัวอย่างแบบผสม (Multi-Stage Sampling) ในการศึกษาถึงปัจจัยที่มีผลต่อการเปิดรับและการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของ คนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ทั้งนี้ ผู้ศึกษาเป็นผู้แจกและเก็บแบบสอบถามด้วยตนเองจำนวนกลุ่มตัวอย่าง 400 คน จากการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 359 คน และเพศชาย จำนวน 41 คน มีอายุ 26–30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี จำนวน 366 คน ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน จำนวน 285 คน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001–30,000 บาท จำนวน 278 คน พบว่า เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกันจะมีการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านช่องทางเฟซบุ๊กไม่แตกต่างกัน อาจเป็นเพราะในปัจจุบันเครื่องสำอางมีบทบาทต่อกลุ่มคนทุกเพศทุกวัยหรือแม้กระทั่งกลุ่มที่มีรายได้ต่ำไปถึงรายได้สูง โดยมีวิธีการสั่งซื้อที่สะดวกและรวดเร็วผ่านช่องทางสื่อโซเชียลมีเดียจึงทําให้กลุ่มบุคคลทุกเพศทุกวัยสามารถซื้อสินค้าผ่านอินเทอร์เน็ตได้
Research “Factors Affecting Media Exposure and Decision-making Behavior which Cosmetic through Facebook of the Workable Persons in Bangkok” with the following objectives 1) To study the behavior of cosmetics advertising via Facebook channel of working people in Bangkok. 2) To study the behavior of cosmetics buying decision via Facebook channel of working people in Bangkok. This research is quantitative research. (Quantitative Research) survey research model (Survey Research), mixed sampling (Multi–Stage Sampling) in the study of factors affecting the exposure and decision to buy cosmetics through Facebook Working people in Bangkok By using the questionnaire is a tool for data collection. The sample size is 400 people. From the study found that the samples used in this study Most of them are 359 female and 41 male, aged between 26–30 years, 366 undergraduate students, 285 private employees and 27,001–30,000 baht monthly income. Found that Gender, age, education level, occupation and average monthly income Different There will be no difference in the purchase decision via Facebook. Maybe because nowadays, cosmetics play a role in people of all ages and even the low–income to high–income groups. By having convenient and fast ordering methods through social media channels Therefore, people of all ages and ages are able to make purchases via the internet.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4568
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ananya_sura.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback