DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4567

Title: การสำรวจทัศนคติ และพฤติกรรมการเปิดรับต่อสื่อเพื่อการรณรงค์ลดภาวะโลกร้อน ของร้านกาแฟอินทนิลของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Surveying the Attitudes and Media Exposure for the Global Warming Campaign of Inthanin Coffee Shop of People in Bangkok
Authors: ธนาดล เป็นสุข
Keywords: พฤติกรรมการเปิดรับ
สื่อเพื่อการรณรงค์
ทัศนคติ
ภาวะโลกร้อน
ร้านกาแฟอินทนิล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “การสำรวจทัศนคติและพฤติกรรมการเปิดรับต่อสื่อเพื่อการรณรงค์ลด ภาวะโลกร้อนของร้านกาแฟอินทนิล ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร” โดยมีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อเพื่อการรณรงค์ลดภาวะโลกร้อนลดภาวะโลกร้อนของร้านกาแฟอินทนิล ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาทัศนคติต่อสื่อเพื่อการรณรงค์ลดภาวะโลกร้อนของร้านกาแฟอินทนิลของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยทำการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) เป็นการวัดผลโดยใช้การสำรวจ ครั้งเดียว (One–Shot Case Study) ศึกษาถึงการเปิดรับสื่อ ความรู้ ความเข้าใจ ทัศนคติของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร ที่เปิดรับสื่อเพื่อการรณรงค์ จากกลุ่มตัวอย่าง 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ ในการศึกษาครั้งนี้เป็นเพศชาย จำนวน 251 คน และเพศหญิง จำนวน 149 คน มีอายุ 45–59 ปี จำนวน 183 คน มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี จำนวน 259 คน ประกอบอาชีพข้าราชการรัฐวิสาหกิจ จำนวน 161 คน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 30,001–50,000 บาท จำนวน 207 คนสามารถสรุปได้ผลการวิจัยด้วยวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและ สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ ความแปรปรวน และสถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ พบว่า ลักษณะทางประชากรศาสตร์ด้าน เพศ อายุ อาชีพ ที่แตกต่างกัน มีผลต่อการเปิดรับสื่อเพื่อการรณรงค์ลดภาวะโลกร้อนของร้านกาแฟอินทนิล โดยรวมแตกต่างกัน และเพศ อายุที่แตกต่างกัน มีทัศนคติที่มีต่อสื่อเพื่อการรณรงค์ลดภาวะโลกร้อนของร้านกาแฟอินทนิล โดยรวมแตกต่างกัน
Research "Surveying the attitude and media exposure for the global warming campaign of Inthanin Coffee Shop Of the people in Bangkok "with the objectives as follows: 1) To study the media exposure for global warming reduction and global warming campaign of Inthanin Coffee Shop Of people in Bangkok. 2) To study media attitudes towards the global warming campaign of Inthanin coffee shops of people in Bangkok By conducting quantitative research (Quantitative Research) is a one–shot case study. Study of media exposure, knowledge, understanding and attitude of the population in Bangkok. Media exposure for the campaign from a sample of 400 people using questionnaires as a tool for data collection. The study found that the sample group used in this study was 251 males and 149 females, mostly 45–59 years of age, 183 persons, most of them had education levels. Bachelor degree level, 259 people are occupation civil servants, state enterprises, amount 161 people, with an average monthly income of 30,001–50,000 baht, 207 people can summarize the findings. The statistical methods are divided into 2 types which are descriptive and inferential statistics which are frequency, percentage, mean, standard deviation. Analysis of variance and the correlation coefficient statistics showed that demographic characteristics of sex, age, occupation are different. Affect the media exposure for the global warming campaign of Inthanin Coffee Shop. Overall is different and gender is different. Have an attitude towards the media for the global warming campaign of Inthanin Coffee Shop Overall is different.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4567
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanadol_pens.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback