DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4538

Title: การโฆษณาบนยูทูบ (YouTube) ที่มีส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าและภาพลักษณ์ตราไทยประกันชีวิต กรณีศึกษา ภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?”
Other Titles: Advertising on YouTube that Affects Brand Equity Perception and Brand Image of Thai Life Insurance: A Case Study of Sub Advertising Film "Mother Knows Best"
Authors: ธัญญลักษณ์ เบญจมตรัยโย
Keywords: การโฆษณาบนยูทูบ
การรับรู้คุณค่าตรา
ภาพลักษณ์ตรา
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาลักษณะด้านประชากรศาสตร์ของผู้ชมภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?” บนยูทูบในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาการโฆษณาบนยูทูบที่มีต่อการรับรู้คุณค่าและภาพลักษณ์ตราในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาการรับรู้คุณค่าตราไทยประกันชีวิตที่มีต่อการรับชมภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?” บนยูทูบในเขตกรุงเทพมหานคร และ 4) เพื่อศึกษาภาพลักษณ์ตราไทยประกันชีวิตที่มีต่อการรับชมภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?” บนยูทูบในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ทดสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาและความเชื่อมั่นด้วยวิธีของครอนบารคกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.832 เลือกแจกกลุ่มผู้บริโภคที่มีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป ที่ใช้บริการอินเทอร์เน็ตในกรุงเทพมหานคร และเป็นผู้ชมภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?” ผ่านยูทูบ จำนวน 400 คน ใช้วิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวน และสถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ พบว่า ลักษณะทางประชากรศาสตร์ด้านอายุและระดับการศึกษาที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการรับรู้คุณค่าและภาพลักษณ์ตราที่มีต่อการโฆษณาบนยูทูบที่แตกต่างกัน พบว่า การโฆษณาบนยูทูบ มีความสัมพันธ์กับการรับรู้คุณค่าตรา และพบว่า การโฆษณาบนยูทูบ มีความสัมพันธ์กับภาพลักษณ์ตราไทยประกันชีวิตที่มีต่อการรับชมภาพยนตร์โฆษณาชุด “แม่รู้อะไรบ้าง?”
The objective of this research is 1) to study the demographic characteristics of the audience "Mother Knows Best?" on YouTube in Bangkok. 2) To study YouTube advertising that affects perceived brand equity and brand image in Bangkok. 3) To study the perceived brand equity of Thai Life Insurance when watching "Mother Knows Best?" ad on YouTube in Bangkok. And 4) to study the brand image of Thai Life Insurance when watching "Mother Knows Best?" ad on YouTube in Bangkok. By using questionnaires as a tool for data collection and to test the accuracy of content and confidence by Cronbach's alpha method with a sample of 40 has a confidence level of 0.832. Give out questionnaires only for consumer aged over 18 years who use the internet in Bangkok and watch the "Mother Knows Best?" ad on YouTube 400 person. Statistical methods are divided into 2 types: Descriptive Statistics and Inferential Statistics include frequency, percentage, mean, standard deviation, analysis of variance and correlation coefficient. Found that Demographic characteristics such as age and different educational level of advertisings on YouTube different. Found that advertising on YouTube is related to the perceived brand equity and found that advertising on YouTube Correlated to the brand image of the Thai Life Insurance on "Mother Knows Best?" ad.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4538
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thunyalux_benj.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback