DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4529

Title: แผนธุรกิจไอศกรีมโฮมเมด แบรนด์ (D.I.Y. BY Homemade)
Other Titles: Business Plan for Homemade Ice Cream Brand (DIY BY Homemade)
Authors: กฤติยาณี เรืองสินทรัพย์
Keywords: ไอศกรีม
ไอศกรีมโฮมเมด
ice cream
homemade ice cream
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจไอศกรีมโฮมเมด แบรนด์ (D.I.Y. BY Homemade) มีการจัดทาแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างกิจการให้กับตัวเองให้มีรายได้ที่มั่นคง เพื่อผลิตไอศกรีมที่มีคุณภาพรักษาสุขภาพให้กับผู้บริโภคที่รักในการทานของหวานประเภทนี้ แผนธุรกิจได้จัดทาขึ้นโดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจการวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคลจำนวน 100 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบความสะดวก (Convenience Sampling) โดยมีการทำแบบสอบถามออนไลน์และกระจายแบบสอบถามไปยังกลุ่ม นักเรียน นักศึกษา และบุคคลทั่วไป สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การพัฒนาทางเทคโนโลยี การเชื่อมต่อและการซื้อขายผ่านช่องทางออนไลน์เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง ผลจากการวิเคราะห์พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุไม่เกิน 25 ปี มีสถานภาพโสด ส่วนใหญ่มีอาชีพนักศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท ส่วนใหญ่รับประทานมากที่สุด คือ ไอศกรีมยี่ห้อ Nestle ซึ่งส่วนใหญ่มักจะรับประทานไอศกรีม 2 ครั้งต่อเดือน ตัวเองเป็นบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ มีลักษณะการตัดสินใจใช้บริการเมื่อมีร้านไอศกรีมเปิดใหม่ คือ ลองใช้บริการทันที โดยปัจจัยทางการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการบริโภคไอศกรีม คือ มีสินค้าให้เลือกหลายรสชาติ ราคาเหมาะสมกับปริมาณที่ตั้งของร้านสะดวกต่อการเดินทาง มีการให้ทดลองชิมฟรี ต้องการให้มีรายละเอียดสินค้าที่ชัดเจนสามารถเข้าใจได้ง่ายและทราบความแตกต่างของสินค้า เพื่อให้สามารถเลือกได้ง่าย มีความเอาใจใส่และความกระตือรือร้นของพนักงานที่ให้บริการ และมีการจัดหน้าร้านสวยงาม
The Business Plan of the Home Mate Ice Cream (D.I.Y. BY Homemade) this business plan has been created with the objective to build oneself a stable income to produce high quality ice cream to maintain health for consumers who enjoy eating this kind of dessert the business plan was prepared as a new business operation techniques and methods for making plans Is competition among business channels, competition, competition and a survey using questionnaires and a sample of 100 people Using the convenience model method (Convenience Sampling) the questionnaire was prepared online and distributed to different groups students , university students and the general public the statistics used for preliminary data analysis were descriptive statistics such as percentage, mean, standard deviation technological developments Increased connection and online trading. The results of the discovery that the majority of respondents were young women up to 25 years most of them are unmarried and have a student career average monthly income is less than 10,000 baht most eaten the most is Nestle ice cream which most often eat ice cream twice a month themselves are the people who influence the purchasing decisions there is a nature of the decision to use the service when there is a new ice cream shop opening, ie try it immediately the marketing factors that affect the consumption behavior of ice cream are that there are many flavors to choose from. The price is suitable for the quantity, the location of the store is convenient for traveling. There is a free tasting want to have clear product details, easy to understand and know the difference of products to be able to choose easily the attentive and enthusiastic service staff And has a beautiful storefront arrangement.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
ไอศกรีม--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4529
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kittiyanee_reua.pdf3.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback