DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4510

Title: การศึกษาการสร้างคุณภาพการให้บริการ บุคลิกภาพ และกระบวนการให้บริการ ที่มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กรด้านการให้บริการสายการบินต้นทุนต่ำในสนามบินนานาชาติดอนเมือง
Other Titles: A Study of Service Quality, Personality and Service Processes Given Affecting Organizational Image of Low cost Airline in Donmueng International Airport
Authors: นันท์วภัส ชัยเลิศวราภัทร์
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
บุคลิกภาพ
กระบวนการให้บริการ
ภาพลักษณ์
สายการบินต้นทุนต่ำ
สนามบินนานาชาติดอนเมือง
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาดังนี้ (1) เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กรด้านการให้บริการสายการบินต้นทุนต่ำในสนามบินนานาชาติดอนเมือง (2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของบุคลิกภาพที่มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กรด้านการให้บริการสายการบินต้นทุนต่ำในสนามบินนานาชาติดอนเมือง (3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของกระบวนการให้บริการที่มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กรด้านการให้บริการสายการบินต้นทุนต่ำในสนามบินนานาชาติดอนเมือง โดยการแจกแบบสอบถามที่สนามบินนานาชาติดอนเมืองจำนวน 150 คนและการสุ่มแบบออนไลน์จำนวน 150 คน รวมเป็นจำนวน 300 คน และวิธีทางสถิติ ประกอบด้วย การรายงานผลด้วยสถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ซึ่งได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน (Standard Deviation) และการรายงานผลด้วยเชิงสถิติอนุมาน (Inferential Statistics) ซึ่งได้แก่ การวิเคราะห์สมมติฐานทั้งสามข้อ โดยมีการใช้สถิติการวิจัย ซึ่งได้แก่ สถิติทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) และสถิติทดสอบหาความสัมพันธ์แบบง่าย (Simple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ บุคลิกภาพ และกระบวนการให้บริการ มีผลต่อภาพลักษณ์องค์กรด้านการให้บริการสายการบินต้นทุนต่ำในสนามบินนานาชาติดอนเมืองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05
The objectives of this study were (1) to investigate the influence of the service Quality, given affecting Organizational image of Low cost Airline in Donmueng International Airport (2) to examine the influence of personality given affecting organizational image of Low cost Airline in Donmueng International Airport (3) to study the influence of service processes given affecting organizational image of Low cost Airline in Donmueng International Airport. The questionnaire is the main Instrument for collecting data in survey research. The sample was passengers in Donmueng International Airport and online due to COVID-19 Pandemic, which was selected based on an accidental sampling. Data were analyzed using descriptive statistics including percentage, mean, and standard deviation as well as inferential statistics including, analyzing all three assumptions. In addition, data were analyzed through Simple Regression Analysis and Multiple Regression Analysis. The results of this study indicated that the service quality, personality and service processes given affecting organizational image of Low cost Airline in Donmueng International Airport with a statistical significance level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4510
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nunvaphat_chai.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback