DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4494

Title: กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ และใช้บริการ โรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์ ของวัยรุ่นในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Communication Strategy of Lido Connect Affecting the Purchase Decision of Teenagers in Bangkok
Authors: ณัฐธิดา เสถียรพันธุ์
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ และใช้บริการ
โรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ และใช้บริการโรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์ ของวัยรุ่นในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ทดสอบความเที่ยงตรงและความเชื่อมั่น ของเนื้อหาด้วยวิธีหาค่าสัมประสิทธิ์แอลฟาของครอนบาคกับกลุ่มตัวอย่างจานวน 30 คน ได้ระดับ ความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.939 และแจกแบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นวัยรุ่นอายุ 15-25 ปี อาศัยอยู่ ในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งเคยใช้บริการโรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์อย่างน้อย 1 ครั้ง ที่บริเวณหน้า โรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์ จานวน 138 คน และใช้วิธีการทางสถิติ 2 ประเภท คือ สถิติเชิง พรรณนา ซึ่งประกอบด้วย ค่าความถี่ คารอยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต และสวนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สาหรับใช้อธิบายข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถาม กับสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติค่าสหสัมพันธ์ เพียร์สัน สาหรับวิเคราะห์ความสัมพันธ์ของตัวแปร 2 ตัวที่เป็นอิสระต่อกัน พบว่ากลยุทธ์การสื่อสาร ทางการตลาดของโรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์ ในด้านการโฆษณา การขายโดยใช้พนักงาน การ ส่งเสริมการขาย การให้ข่าว และการประชาสัมพันธ์ และการตลาดทางตรง ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ และใช้บริการโรงภาพยนตร์ลิโด้ คอนเน็คท์ของวัยรุ่นในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสาคัญทาง สถิติที่ 0.01 ซึ่งเป็นไปตามสมมติฐานที่ตั้งไว้
The objectives of this study were to study marketing communication strategy of Lido Connect affecting the purchase decision of teenagers in Bangkok. The study was a quantitative research. The questionnaire was used to collect data and the content validity and Cronbach’s Alpha reliability tests were used in this study. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.939 from 30 participants contributions. And 138 participants, who are teenagers aged between 15-25, live in Bangkok and also customers of Lido Connect, were asked to fill out questionnaire at Lido Connect. The statistic methods were categorized into the descriptive: frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation and influential statistics methods: Pearson product moment correlation. The result found that all marketing communication strategy of Lido Connect: advertising, personal selling, publicity and public relations, sale promotion and direct marketing influenced the purchase decision of teenagers in Bangkok. It was statistically significant at 0.01 level that confirmed the hypothesis of this study.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4494
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattida_sath.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback