DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/447

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมใช้บตรเครดิตของผู้ถือบัตรเครดิตในเขตกรุงเทพฯ
Other Titles: Integrated marketing communication (IMC) was associated with the behavior of credit card holder in Bangkok
Authors: ยุพาพร อำคา
Keywords: การสื่อสารการตลาด
การตลาดแบบบูรณาการ
บัตรเครดิต
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงปัจจัยส่วนบุคคลที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้ถือบัตรเครดิตของพนักงานบริษัทในเขตกรุงเทพฯ รวมทั้งศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ (IMC: Integrated Marketing Communication) ที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมใช้บัตรเครดิตของผู้ถือบัตรเครดิตในเขตกรุงเทพฯ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่มีบัตรเครดิตในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ แจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สำหรับผลการทดสอบสมมติฐานใช้สถิติไคสแควร์ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้ถือบัตรเครดิตในเขตกรุงเทพฯ อายุ สถานภาพ อาชีพ และรายได้มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านค่าใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตต่อครั้ง , สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือนมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านค่าใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตเฉลี่ยต่อเดือน , อายุ ระดับการศึกษา และรายได้ต่อเดือนมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านความถี่ในการใช้ต่อเดือน ,อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือนมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านช่วงเวลาในการตัดสินใจใช้บัตรเครดิต ,ระดับการศึกษา และรายได้ต่อเดือนมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านสถานที่ใช้บัตรเครดิต,เพศ อายุ และอาชีพ มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านการศึกษาข้อมูลก่อนการตัดสินใจใช้ , อายุ สถานภาพ และรายได้ต่อเดือนมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตเหตุผลในการใช้บัตรเครดิต การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตในเขตกรุงเทพฯ การขายโดยบุคคล การทำกิจกรรมทางการตลาด มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านค่าใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตต่อครั้ง , การประชาสัมพันธ์ การส่งเสริมการขาย การตลาด ทางตรงมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านค่าใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตเฉลี่ยต่อเดือน ,การส่งเสริมการขาย มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตด้านความถี่ในการใช้ต่อเดือน ,การประชาสัมพันธ์ การทำกิจกรรมทางการตลาดมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านช่วงเวลาในการตัดสินใจใช้,การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การทำกิจกรรมทางการตลาดมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านสถานที่ใช้บัตรเครดิต,การโฆษณา การประชาสัมพันธ์มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านการศึกษาข้อมูลก่อนการตัดสินใจใช้,การส่งเสริมการขาย การตลาดทางตรง การทำกิจกรรมทางการตลาด มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิต ด้านเหตุผลในการใช้บัตรเครดิต ด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยผู้ใช้บัตรเครดิตให้ความสำคัญต่อปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิต โดยรวมอยู่ในระดับมากเมื่อพิจารณาเป็นรายด้านแล้ว พบว่า ผู้ใช้บัตรเครดิตให้ความสำคัญในด้านการส่งเสริมการขายมากที่สุด รองลงมาให้ความสำคัญในด้านการสื่อสารการตลาดทางตรง การขายโดยบุคคล การทำกิจกรรมทางการตลาด การโฆษณา และให้ความสำคัญในด้านการประชาสัมพันธ์น้อยที่สุด ตามลำดับ
The purpose of this study is to examine the influence of personal factors on credit card usage behavior of employees in Bangkok and to study the influence of integrated marketing communication (IMC) on credit card usage behavior in Bangkok. The samples employed in this study were obtained from 400 credit card holders in Bangkok by mean of multi-stage sampling. The data were collected through questionnaires filled in by respondents. Statistic methods used in data analysis in this study were frequency, percentage, arithmetic and standard deviation. The hypothesis testing results showed that personal factors associated with the behavior of the credit card holders in Bangkok. Age, marital status, occupation and monthly income were associated with the credit card spending per time. Status, education, career, monthly income was associated with the credit card credit card spending per month. Age , Education , monthly income were associated with frequency of credit card spending per month. Age , education , career , monthly income were associated with the decision timing for the use of credit cards. Education and monthly income were associated with the places to use credit cards. Gender, age, career, were associated with the searching for further information before making decision in using credit cards. Age, status, monthly income was associated with the reasons for using credit cards. Integrated Marketing Communication (IMC: Integrated Marketing Communication), which relate to the behavior of credit card holders in Bangkok. Personal selling and Event marketing were associated with credit card spending. Public relations, Marketing promotion and direct marketing were associated with credit card spending per month. Marketing promotion was associated with frequency of credit card spending per month. Public relations and Event marketing were associated with the decision timing for the use of credit cards. Advertisement, Public relations and Event marketing were associated with the places to use credit cards. Advertisement and Public relations were associated with the searching for further information before making decision in using credit cards. Marketing promotion, direct marketing and Event marketing were associated with the reasons for using credit cards. The results of the study in the influence of integrated marketing communication on credit card usage behavior showed that the card holders gave precedence to the integrated marketing communication in marketing promotion as the first factor and the next factor is direct marketing, Personal selling, Event Marketing, Advertising The last factor which the credit card holders pay attention to is the public relations.
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2553
Subjects: บัตรเครดิต--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
บัตรเครดิต--ไทย--กรุงเทพฯ--การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด--ไทย--กรุงเทพฯ--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯ--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ศศนันท์ วิวัฒนชาต
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/447
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yupa_aumk.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback