DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4446

Title: การศึกษาพฤติกรรมการมีส่วนร่วมและคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อการดำเนินงานของพนักงานในองค์กรด้านการบริการโลจิสติกส์ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Behavior factors participation and service quality affecting to operational of the staff in logistics business services sector in Bangkok metropolitan area
Authors: ณัฐธิดา อรุณลักษณ์
Keywords: ปัจจัยด้านพฤติกรรมขององค์กร
การมีส่วนร่วมขององค์กร
คุณภาพการให้บริการ
ประสิทธิผลในการดำเนินงาน
การจัดการโลจิสติกส์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาพฤติกรรมการมีส่วนร่วมและคุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อการดำเนินงานของพนักงานในองค์กรด้านการบริการโลจิสติกส์ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยปัจจุบันธุรกิจการจัดการโลจิสติกส์มีส่วนสำคัญทำให้เศรษฐกิจก้าวหน้าอย่างรวดเร็ว แต่สิ่งที่ขาดไม่ได้เลย คือ ทรัพยากรมนุษย์ ที่ต้องมีทักษะ ความรู้ ความสามารถ และความจงรักภักดีที่มีต่อองค์กร เพื่อให้การปฏิบัติงานต่าง ๆ ที่บุคลากรได้รับมอบหมายเป็นไปอย่างราบรื่น ซึ่งมีส่วนสำคัญส่งผลให้แต่ละองค์กรต้องเตรียมความพร้อมและเตรียมแผนไว้รองรับความเปลี่ยนแปลงเสมอ เพื่อความอยู่รอดและการพัฒนาไปสู่ความเป็นสากล โดยการพัฒนาพนักงานทุกคนในระบบโลจิสติกส์ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ที่ใช้แบบสอบถามแบบปลายปิด เริ่มจากการศึกษาปัญหาแล้วจึงนำปัญหามาวิเคราะห์ จากนั้นทำการออกแบบฐานข้อมูล โดยใช้ระบบฐานข้อมูล SPSS พร้อมกับประเมินความพึงพอใจของพนักงานในองค์กรด้านการบริการโลจิสติกส์ในเขตกรุงเทพมหานคร รวมทั้งสิ้น จำนวน 400 คน ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า พฤติกรรมของพนักงานในเขตกรุงเทพมหานคร การพัฒนาให้พนักงานมีทักษะ ความรู้ ความสามารถ การแสดงความคิดเห็นหรือการมีส่วนร่วมต่อการปฏิบัติงาน ทำให้ส่งเสริมพัฒนาองค์กรของพนักงานที่ทำงานอยู่
The objective of this research was to study the Behavior Participation and Service Quality Factors Affecting Employees Performance Effectiveness in Logistics Business Services Sector in Bangkok Metropolitan Area, the logistics management business plays an important role in the rapid progress of the economy. But what is indispensable is the human resources that must have the skills, knowledge, competence and loyalty to the organization In order to carry out the tasks assigned by the staff smoothly, there are important factors that each organization must prepare and prepare a plan to support changes for survival and development internationally by developing all employees in the global system Logistics This research is survey research. That uses a closed-ended questionnaire, beginning with studying the problem and analyzing the problem after that, the database was designed by using SPSS database system together with the evaluation of the satisfaction of the employees in the logistics service organization in Bangkok of 400 people. The result of the research shows that the behavior of the employees in Bangkok, the development of employees to have skills, knowledge, ability to express opinions or participate in operations to promote the development of the employees' work organization.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ความพอใจในการทำงาน--ไทย--วิจัย
พนักงานบริษัท--ความพอใจในการทำงาน--วิจัย
การขนส่งสินค้า--พนักงาน--วิจัย
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4446
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattida_arun.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback