DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4439

Title: การโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Celebrity Endorsement in Advertising has Affects the Consumer Making Purchase Decision of Nike Sports Shoes Brand in Bangkok Area
Authors: ขวัญชนก พะลัง
Keywords: การโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง
การตัดสินใจซื้อ
รองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาถึงความมีอิทธิพลของการโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงที่มีต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร 2) ศึกษาถึงการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร 3) ศึกษาถึงความคิดเห็นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่มีต่อการโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงในการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งแบบสอบถามได้ผ่านการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาและความความเชื่อมั่นด้วยวิธี ครอนบาค กับกลุ่มตัวอย่างทดลองจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.972 และใช้แจกจริงกับกลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยเห็นโฆษณาและเคยสวมใส่รองเท้ากีฬาไนกี้ จำนวน 400 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ซึ่งได้แก่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานคือการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า การโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง ซึ่งประกอบด้วยปัจจัยด้านความดึงดูดใจ, ความไว้วางใจ, ความชำนาญเชี่ยวชาญ และความเคารพ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับที่ 0.05 ส่วนความเหมือนกับกลุ่มเป้าหมาย ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาแบรนด์ไนกี้ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The purpose of this study was for three main reasons. 1) Study the influence of advertising by famous people on the purchase of Nike brand sports shoes by consumers in Bangkok. 2) Study the decision to buy Nike brand sports shoes from consumers in Bangkok. 3) Study about an effects influence of advertising by celebrity on the purchase of Nike brand sports shoes, consumers in Bangkok. By using questionnaires as a tool for data collection this questionnaire has been validated for content validity and confidence by Cronbach. With a sample of 40 people with a confidence of level 0.972 and actually used distribution with consumers in Bangkok who bought 400 brands Nike sports shoes. The statistics used in the initial data analysis were Descriptive statistics, Include the average, percentage, standard deviation and the reference statistics used in the hypothesis testing is the multiple regression analysis. It was found that Advertising by celebrity who influence the decision it consists of attractiveness, trust, expertise, and respect they’re influencing the decision to buy Nike brand sports shoes among consumers in Bangkok significantly at level 0.05 As for the similarity with the target group does not influence the decision to buy Nike brand sports shoes of consumers in Bangkok significantly.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4439
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kwanchanok_phal.pdf5.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback