DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4432

Title: คุณภาพบริการ คุณภาพห้องพัก ชื่อเสียงและความคุ้มค่าด้านราคา ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจและความภักดีต่อโรงแรมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Service quality, room quality, reputation, value for money and satisfaction influencing hotel loyalty of consumers in Bangkok
Authors: อารยา บุญปลูก
Keywords: คุณภาพการบริการ
คุณภาพห้องพัก
ชื่อเสียง
ความคุ้มค่าราคา
ความพึงพอใจ
ความภักดี
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) คุณภาพบริการ คุณภาพห้องพัก ชื่อเสียง และความคุ้มค่าด้านราคาของโรงแรม ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจต่อโรงแรมในกรุงเทพมหานครและ 2) คุณภาพบริการ คุณภาพห้องพัก ชื่อเสียง ความคุ้มค่าด้านราคาและความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อโรงแรมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร การศึกษานี้ใช้แบบสอบถามแบบมีโครงสร้างที่ผ่านการทดสอบความตรงเชิงเนื้อหาและความเที่ยง โดยมีค่าอัลฟ่าของครอนบัคเท่ากับ 0.715 ในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน ที่เคยใช้บริการโรงแรมในกรุงเทพมหานคร และใช้สถิติเชิงพรรณาในการวิเคราะห์ข้อมูล และใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ความคุ้มด้านราคา และด้านคุณภาพบริการ มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจต่อโรงแรม และความคุ้มด้านราคา ความพึงพอใจ และคุณภาพบริการ มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อโรงแรมในกรุงเทพมหานคร ส่วนคุณภาพห้องพักและชื่อเสียงของโรงแรมไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อโรงแรม
This research aims to study 1) service quality, room quality, reputation and value for money that influence satisfaction towards hotels in Bangkok and 2) service quality, room quality, reputation, value for money and satisfaction that influence loyalty of consumers in Bangkok towards the hotels. The study used a structured questionnaire having passed both content validity and reliability tests, with cronbach’s alpha equal to 0.715, as the tool in collecting data from a sample group of 400 consumers who had used services in hotels in Bangkok. Descriptive statistics were applied in data analysis and multiple regression analyses at 0.05 significance level were used in hypothesis testing. The results indicate value for money and service quality influence satisfaction towards hotels in Bangkok and value for money, satisfaction and service quality have an influence on loyalty of customers in Bangkok towards the hotels. Hotels’ room quality and reputation have no effect on loyalty towards the hotels.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4432
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
araya_boon.pdf4.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback