DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4421

Title: การศึกษาถึงความมีอิทธิพลของการตลาดแบบไร้รอยต่อ ( Omni Channel Marketing) ที่ส่งผลต่อ ความภักดีของลูกค้าอิเกียในประเทศไทย
Other Titles: The study of the influence of Omni Channel Marketing that affects the customers loyalty of IKEA in Thailand
Authors: อสมาภรณ์ เขียวมีส่วน
Keywords: การตลาดแบบไร้รอยต่อ
ความภักดีของลูกค้า
อิเกีย
เฟอร์นิเจอร์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาความมีอิทธิพลของการตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้า IKEA ที่มาใช้บริการอิเกียสาขาบางนาและอิเกีย สาขาบางใหญ่ 2) เพื่อศึกษาถึงความคิดเห็นของลูกค้า IKEA ที่มีต่อกลยุทธ์การตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ที่มาใช้บริการอิเกียสาขาบางนาและอิเกียสาขาบางใหญ่ 3) เพื่อศึกษาถึง ระดับความภักดีของลูกค้า IKEA ที่มาใช้บริการอิเกียสาขาบางนาและอิเกียสาขาบางใหญ่ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มคนที่มาใช้บริการหรือซื้อสินค้าที่อิเกียสาขาบางนาจำนวน 200 คน และมาใช้บริการหรือซื้อสินค้าที่อิเกียสาขาบางใหญ่ 200 คน รวมเป็นจำนวน 400 คน โดยใช้วิธีแบบสุ่มตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า การตลาดแบบไร้รอยต่อด้านการเชื่อมโยงช่องทางเข้าหาผู้บริโภคหรือลูกค้า และการตลาดแบบไร้รอยต่อด้านการส่งมอบประสบการณ์ที่ตรงต่อความต้องการของผู้บริโภคหรือลูกค้าอย่างต่อเนื่อง ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าอิเกียในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ในขณะที่การตลาดแบบไร้รอยต่อด้านการเข้าใจพฤติกรรมและความคาดหวังของผู้บริโภค และการสร้างความผูกพันกับผู้บริโภคหรือลูกค้า ไม่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าอิเกียในประเทศไทย
The main purpose of this study was to 1) To study the influence of Omni Channel Marketing that affects the customers loyalty of IKEA who came to use IKEA Bangna or IKEA Bangyai branch. 2) To study the opinions of IKEA customers that has a Omni Channel Marketing strategy for people who came to use IKEA Bangna or IKEA Bangyai branch. 3) To study level of loyalty of IKEA customers that came to use sevice of IKEA Bangna or Bangyai branch. Sample that use for studying is the target group that came to use IKEA Bangna branch for 200 peoples and IKEA Bangyai branch 200,after sum up is 400 people. Using a convenient random method ,the statistics that use for data analysis descriptive statistic include percentage, mean, standard deviation and the reference statistics used in the hypothesis testing is 0.05 are the multiple regression analysis. After the result came, using a straergically build in intergrated channel marketing and consistently delivering consumer-oriented experience marketing continuously effect to loyalty of IKEA customers in Thailand. Statistical significance while Maximize Big DATA to enhance customer’s expectation and Engaging employee to create a Customer centric organization do not effect the loyalty of IKEA customers in Thailand
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4421
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
asamaporn_keaw.pdf3.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback