DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4397
|
Title: | แผนธุรกิจอาหารสุขภาพ ‘ฟิช อัพ’ |
Other Titles: | Business Plan for ‘FISH UP’ |
Authors: | รมย์รัมภา เริ่มรู้ |
Keywords: | ฟิช อัพ อาหารสุขภาพ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้เกิดความก้าวหน้าและความเจริญเติบโตในการดำเนินกิจการ และเพื่อความมั่นคงของกิจการเมื่อเริ่มดำเนินธุรกิจ สร้างแบรนด์ให้มีชื่อเสียง เน้นอาหารสุขภาพให้มีคุณภาพมาตรฐานและการบริการอย่างดีเยี่ยม รวมถึงสามารถสร้างยอดขายให้มีกำไรเติบโตเพิ่มขึ้น 10% ในทุก ๆปี โดยการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายใน ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายนอก และกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด
แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดโดยการจัดทำแบบสำรวจ เป็นคำถาม ปลายปิดเพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การทำการตลาด (MarketingMix: 4Ps) และ ศึกษาความพึงพอใจต่อการเลือกซื้ออาหารสุขภาพ จากผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศ ชาย และหญิงที่มีอายุระหว่าง 30-60 ปี
โดยส่วนใหญ่เลือกซื้อสินค้าประเภทอาหารเฉลี่ย 1-2 ครั้งต่อสัปดาห์ และให้ความสำคัญกับสินค้าที่ได้มาตรฐาน คุณภาพ และความสดใหม่ มีการแสดงราคาอย่างชัดเจนสามารถหาซื้อได้ง่ายและสะดวก และมีการรับเปลี่ยนหรือคืนสินค้า ซึ่งหากลูกค้ารู้สึกพึงพอใจต่อการซื้ออาหารสุขภาพจะกลับมาซื้อซ้ำและบอกต่อ และผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจแสดงให้เห็นว่าการดำเนินธุรกิจ ฟิช อัพ มีโอกาสประสบผลสำเร็จเนื่องจากผู้บริหารมีความเชี่ยวชาญในการดำเนินกิจการ มีเงินทุนหมุนเวียนที่เพียงพอ
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจของแบรนด์ ฟิชอัพ โดยใช้กลยุทธ์ SWOT เป็นการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอก Five Forces Model วิเคราะห์สถานภาพทางธุรกิจการวิเคราะห์ตำแหน่งของสินค้า และแนวคิดส่วนผสมทางการตลาดพบว่ามีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 3,430,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 6,844,272 บาท รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 19.2% และใช้เวลาคือทุนประมาณ 4.3 ปี This business plan is aimed at the advancement and growth of the business and security of the business when it starts its branding business, emphasizes on quality, standards and service. Great visit It can generate sales up to 10% growth in profit every year by analyzing the business environment within the company. External business environment and marketing mix strategies.
The business plan is to conduct market research by providing a closed-ended questionnaire for product reviews, pricing, marketing mix (4Ps), and satisfaction surveys on gem buying. And healthy food Based on the results of the analysis.
Most of the buyers are women between the ages of 30-60 years, most of them buying 1-2 rings a weeks. And focus on standardized products. Very fresh There are clearly displayed prices can be purchased easily and conveniently. And have to get a replacement or return. If the customer is satisfied with the purchase of healthy food , the customer will return to buy and repeat. And the analysis of the business environment shows that the Forever healthy food business has the potential to be successful because executives are proficient in the business. Have sufficient working capital.
Considering the viability of the Forever Fish Up band business, using the SWOT strategy, it analyzes the internal and external environment. Five Forces Model Analyzes the business status, analyzes exposition of a product. The marketing mix concept is worth investing in, with an initial investment of 3,430,000 baht, an NPV of 6,844,272 baht and an IRR of 19.2%, which is 4.3 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4397 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|