DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4376

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟสบุ๊ค (Facebook) ของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting the purchase decision on fashion clothes via social media (Facebook) of working consumers in Bangkok
Authors: Yang Ying
Keywords: คุณภาพข้อมูล
ความเชื่อถือในแบรนด์
คุณภาพการให้บริการ
การตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ เฟสบุ๊ค (Facebook) ของผู้บริโภคระดับวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคระดับวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยการซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ เฟสบุ๊ค (Facebook) ช่วงอายุระหว่าง 18-65 ปี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือแบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงและความตรงของเนื้อหาแล้ว สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 21-30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 – 25,000 บาท ส่วนใหญ่เลือกซื้อเสื้อ มีความถี่ในการซื้อเดือนละ 1 ครั้ง และมีราคาเสื้อผ้าที่ซื้อ 501 – 1,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานโดยการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ พบว่า คุณภาพข้อมูล และความเชื่อถือในแบรนด์ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ (Social Media) เฟสบุ๊ค (Facebook) ของผู้บริโภคระดับวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ส่วน คุณภาพการให้บริการไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นออนไลน์ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ (Social Media) เฟสบุ๊ค (Facebook) ของผู้บริโภคระดับวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
This research aimed to study factors affecting the purchase decision on fashion clothes via social media (Facebook) of working consumers in Bangkok by applying quantitative research approach. The samples of 400 working consumers in Bangkok were selected by convenience sampling. A questionnaire having passed both the reliability and content validity was used as the tool in collecting data. Statistics used in analyzing data were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regressions at significant level of 0.05. The results indicated that the majority of respondents were female, 21-30 years old, have a bachelor's degree. working in private companies The average monthly income is 15,000 - 25,000 baht. Most choose to buy shirts. There is a frequency of buying 1 time per month and the clothing price is 501 - 1,000 baht. Results of hypothesis testing reveal that information quality and brand trust affecting the purchase decision on fashion clothes via social media (Facebook) of working consumers in Bangkok. However, the service quality did not affecting the purchase decision on fashion clothes via social media (Facebook) of working consumers in Bangkok
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
เสื้อผ้า -- การตัดสินใจ
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4376
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yang_ying.pdf6.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback