DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4368

Title: ราคา ความไว้วางใจ คุณค่าการโฆษณา และการสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันภัยการเดินทางของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Price, trust, advertising value, and electronic word of mouth affecting travel insurance purchase intention of customers in Bangkok
Authors: คงพัฒน์ เค้าอ้น
Keywords: ราคา
ความไว้วางใจ
คุณค่าการโฆษณา
การสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์
ประกันภัยการเดินทาง
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาราคา ความไว้วางใจ คุณค่าการโฆษณา และการสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันภัยการเดินทางของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่มาร่วมงานไทยเที่ยวไทยครั้งที่ 49 และงานเที่ยวญี่ปุ่นด้วยตนเอง 2018 จำนวน 266 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันภัยการเดินทางของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ ราคาและคุณค่าการโฆษณาด้านความน่าเชื่อถือ ในขณะที่ความไว้วางใจ คุณค่าการโฆษณาด้านการให้ข้อมูล และการสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ไม่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันภัยการเดินทางของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
This research was aimed primarily to study price, trust, advertising value and electronic word of mouth affecting travel Insurance purchase intention of customers in Bangkok. Close-ended questionnaires were verified using reliability and content validity for data collection. The samples consisted of 266 customers who attended Thai Teaw Thai Festival 2018 and visit Japan FIT Fair 2018. Inferential statistics for the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the factors affecting travel Insurance purchase intention of customers in Bangkok with statistically significant at .05 were, price and advertising value in credibility. On the other hand, trust, advertising value in terms of informativeness, and electronic word of mouth did not affect travel insurance purchase intention of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4368
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
khongpat_koao.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback