DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4365

Title: ความไว้วางใจ พฤติกรรมการซื้อ ค่านิยมและความภักดีในตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้องถ่ายรูป Mirrorless ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Trust, Buying behavior, Values and Brand loyalty affecting Customer’s Purchase decision to Buy Mirrorless digital camera among customers in Bangkok
Authors: ณัฐนนท์ เจริญหิรัญ
Keywords: ความไว้วางใจ
พฤติกรรมการซื้อ
ค่านิยม
ความภักดีในตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อ
กล้องถ่ายรูป Mirrorless
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เพื่อวิเคราะห์กรุงเทพ. ความไว้วางใจ พฤติกรรมการซื้อ ค่านิยมและความภักดีในตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้องถ่ายรูป โดยใช้วิธีเจาะจง มีกลุ่มประชากรจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่า ความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.869 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วน เบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) และการวิเคราะห์การถดถอย อย่างง่าย (Simple Regression Analysis) จากผลการศึกษาพบว่า (1) พฤติกรรมการซื้อ และความภักดีในตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้องถ่ายรูป Mirrorless นอกจากนี้ผลการศึกษายังสรุปได้ว่า (2) ความไว้วางใจ และค่านิยมไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกล้องถ่ายรูป Mirrorless ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The main purpose of this study was to (1) analyze the impact of trust, buying behavior, values and brand loyalty affecting customer’s purchase decision to buy mirrorless digital camera among customers in Bangkok. The 400 of simples were used with the questionnaire which its reliability equaled to 0.869 and content validity was approved by the expertise. The statistics used consisted of descriptive statistics including Frequency, Percentage, Mean, Standard deviation and inferential statistics which were the Multiple regression analysis and Simple regression analysis for testing the hypothesis at the level of 0.05 significance. The results of this study were shown that (1) Buying behavior and brand loyalty are significantly affected purchase decision to buy mirrorless digital camera among customers in Bangkok. (2) Value and trust are Not significantly affected purchase decision to buy mirrorless digital camera among customers in Bangkok as well.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: กล้องถ่ายรูป
การตัดสินใจ
การเลือกซื้อสินค้า
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4365
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttanon_char.pdf5.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback